Navision verwelkomt Qurius als implementatiepartner

Datum nieuwsfeit: 08-10-1999
Navision verwelkomt Qurius als implementatiepartner voor productiesector

Barneveld, 8 oktober 1999 - Navision Software Nederland heeft Qurius Business Information Solutions uit Rosmalen benoemd tot Navision Solution Center. Als Authorised Manufacturing Partner zal Qurius zich richten op het leveren van ICT-oplossingen aan de productiesector. Daarmee is Qurius weer een nieuwe implementatiepartner die Navision in Nederland heeft aangewezen voor de manufacturing-branche.

Voor Qurius biedt de ERP software van Navision een uitstekende aanvulling op de bestaande dienstverlening. Sinds enkele jaren is Qurius immers succesvol in advisering, implementatie en onderhoud van passende ICT-oplossingen voor middelgrote ondernemingen in de handel, industrie en zakelijke dienstverlening. Aan het bovenste segment van die markt biedt Qurius oplossingen op basis van SAP R/3, terwijl het ondersegment van de markt via Qurius kan profiteren van standaard oplossingen zoals AFAS.

"Navision biedt een zeer moderne, flexibele oplossing voor middelgrote bedrijven en is een perfecte oplossing voor bedrijven in het middensegment. Door zijn grote schaalbaarheid kan de Navision-software als geen ander meegroeien met een bedrijf," aldus Mark van Kemenade, algemeen directeur van Qurius.

In de intensieve proefperiode is Qurius zeer enthousiast geraakt van de mogelijkheden van de Navision-software. Van Kemenade is er daarom van overtuigd dat Navision een belangrijke rol gaat spelen in het middensegment van de productiesector: "De drempel voor Navision is zeker lager dan die voor de grotere ERP-pakketten. Bij veel kleinere productiebedrijven begint bovendien zo langzamerhand de visie te ontstaan dat de bestaande eilandenautomatisering zichzelf nu echt heeft overleefd. De nadelen wegen niet langer op tegen de beperkte kosten. Dat de belangstelling voor Navision hand over hand toeneemt, verbaast ons dus niets. Op de recent gehouden beurs Business Solutions in de RAI deden wij meteen al tientallen zeer concrete contacten op. Diverse projecten lopen al. En daar waar de markt voor andere ERP-leveranciers momenteel lastig is, vertoont Navision nog steeds een spectaculaire groei."

Qurius heeft productiebedrijven heel wat te bieden, zo meent Van Kemenade stellig. "De productiesector stelt extra hoge eisen aan de consultant. Zo zijn de integratieaspecten bij productiebedrijven meestal vrij complex en kent elk bedrijf zijn eigen regels als het gaat om bijvoorbeeld kostentoewijzing en productieplanning. Dat vraagt consultants met een hoog denkniveau. Die hebben wij zeker in huis."

Over Qurius
Automatiseerder Qurius is ontstaan uit een initiatief van het Bossche accountantskantoor Witlox Advies en Qurius-directeur Mark van Kemenade, medeoprichter van het inmiddels beursgenoteerde C-Tac. Het bedrijf richt zich exclusief op het leveren van passende ICT-oplossingen aan middelgrote ondernemingen. Qurius bestaat uit zelfstandig opererende kenniscentra die zich aanpassen aan de behoeften van hun doelmarkt. Met de op AcceleratedSAP gebaseerde implementatiemethode Qupido onderscheidt Qurius zich in de markt van middelgrote SAP R/3-implementaties. Qurius Small Business bedient het kleinbedrijf met oplossingen op basis van AFAS. Qurius Navision is de jongste business unit van het bedrijf in Rosmalen. Onder meer bij kunststofverwerker Iris Ohyama uit Tilburg en koel- en vrieshuis Leen Menken Distri Services uit Zoetermeer werden al succesvolle Navision-projecten voltooid.

Over Navision Software
Navision Software is één van de grootste en snelst groeiende aanbieders van innovatieve bedrijfsadministratieve software voor middelgrote bedrijven en loopt voorop wat betreft haar geavanceerde technologie en onbeperkte flexibiliteit. Navision Software wordt geleverd via een wereldwijd netwerk van Navision Solution Centers, waar gecertificeerde professionals werken aan op de klant toegesneden oplossingen, inclusief training, services en ondersteuning. Navision Software is in 1984 opgericht in Denemarken. Wereldwijd zijn meer dan 34.000 Navision systemen geïnstalleerd in 75 landen. Klanten van Navision Software zijn onder andere: Adidas AG, Akzo Nobel Chemicals, Bang & Olufsen, Mc Donalds, Philips en Reebok. U vindt Navision Software Nederland op Internet op www.navision.nl.

Voor meer informatie:
Navision Software Nederland B.V. Brodeur Schoep & Van der Toorn Ilco van der Bie Ingrid Mooij
Tel: 0342 - 41 14 40 Tel: 020 - 487 40 00
e-mail: (info@navision.nl)