Klantengroei Libertel neemt grote vlucht

Datum nieuwsfeit: 08-10-1999
LIBERTEL

KLANTENGROEI LIBERTEL NEEMT GROTE VLUCHT

Maastricht, 8 oktober 1999 - Libertel N.V. heeft in de periode van juli tot en met september 1999, 259.000 nieuwe klanten aangetrokken, een toename van 131% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Over het gehele boekjaar tot nu toe heeft Libertel 546.000 nieuwe klanten gekregen, oftewel een toename van 152% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Libertel heeft nu 1.935.000 klanten en een geschat totaal marktaandeel van 34%, vergeleken met een geschat totaal marktaandeel van 35% in dezelfde periode vorig jaar. Libertel zal de eerste Nederlandse operator zijn die binnen ongeveer vier jaar na aanvang van de activiteiten de grens van twee miljoen klanten bereikt.

Libertel iZi (prepaid) blijft onverminderd explosief groeien, waarbij iZi verantwoordelijk is voor ongeveer 85% van de totale groei van de onderneming. In totaal zijn er nu 1.124.000 Libertel iZi klanten, oftewel 58% van het totale klantenbestand van Libertel. Libertel iZi klanten kunnen vanaf 15 oktober ook gebruik maken van Libertels Short Message Service (SMS) om een bericht te versturen of te ontvangen.

In een commentaar hierop zei John de Wit, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Libertel: "Het groeipercentage van de Nederlandse markt blijft één van de hoogste in de wereld. Ruim één op de drie Nederlanders bezit nu een mobiele telefoon. Het is bovendien opwindend om te zien dat zelfs in deze explosief groeiende markt met vijf marktpartijen, Libertel eenderde van de totale markt in handen heeft. Ook is het bijzonder bemoedigend dat het gebruik blijft toenemen bij zowel de abonnementen als iZi klanten en dat Libertel in staat is gebleken om deze groei te realiseren zonder dat de wervingskosten per klant substantieel zijn toegenomen."