Internet-reisbureau wint LiveWIRE Award 1999

Datum nieuwsfeit: 08-10-1999
08-10-1999

Internet-reisbureau wint LiveWIRE Award 1999

AMSTERDAM - Simone Deckers en Edwin Briels hebben de LiveWIRE Young Business Award 1999 gewonnen. In de landelijke finale donderdagavond in Amsterdam kregen de twee jonge ondernemers de prijs voor het starten van de reisorganisatie Outsight. Het reisbureau verkoopt vooral via het internet individuele reizen naar verre, exotische bestemmingen.

De twee dolgelukkige ondernemers uit Eindhoven kregen een geldprijs van 25.000 gulden en een sculptuur van kunstenaar Pieter Obels. "We vinden het fantastisch. We kunnen helaas niet te lang feestvieren. Morgenvroeg mooeten we meteen weer aan het werk - zo zijn ondernemers!", aldus Deckers (27) en Briels (26) in een eerste reactie. De LiveWIRE-jury vond hun bedrijf "origineel, goed opgezet en verzorgd, en van toegevoegde waarde". Het bedrijf is te vinden op www.outsight.nl

LiveWIRE is het internationale Shell-project dat het ondernemerschap stimuleert bij jongeren tussen de 18 en 28 jaar. Het van origine Britse project werd gestart door Shell UK in 1982. Inmiddels draait LiveWIRE redelijk succesvol in acht landen. Shell Nederland en ABN AMRO zijn als hoofdsponsors van het project in ons land de 'trekkers' van LiveWIRE. Het project valt binnen Shells huidige beleid rond 'Social Investment' waarbinnen diverse activiteiten worden ontwikkeld om het ondernemerschap te stimuleren, met name onder jongeren en allochtonen.

Meer informatie over LiveWIRE Nederland op www.livewire.nl.

Kijkje nemen bij Outsight www.outsight.nl.