Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 08-10-1999

Vrijdag 8 Oktober

ILLEGAAL AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Op vrijdagmiddag is op de Copernicuslaan in 's-Hertogenbosch een 24-jarige man van Noord Afrikaanse afkomst aangehouden die reeds enige tijd illegaal in Nederland verblijft. De man is in afwachting van zijn uitwijzing in vreemdelingenbewaring gesteld.

KLUISKRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is ingebroken bij een bedrijf aan de Graaf van Solmsweg in 's-Hertogenbosch. Bij de inbraak is een kluis gekraakt, waaruit nog een onbekende hoeveelheid vreemde valuta en nederlands geld is ontvreemd.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Goedenrade in 's-Hertogenbosch. Uit het pand zijn o.a. een kleurenTv, een CDI-speler en een videorecorder ontvreemd.

RIJDEN ONDER INVLOED ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is een 33-jarige automobilist uit Megen op de Smalle Haven betrapt op het rijden onder invloed. De man reed zichzelf in de picture van de agenten toen hij terwijl hij naar rechts richting aangaf, linksaf sloeg. Hij kreeg een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd.

HOND GEWONDE BEVEILIGINGSMEDEWERKER HOUDT AMBULANCEPERSONEEL EN POLITIE OP

AFSTAND ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag heeft de hond van een 32-jarige gewonde beveiligingsmedewerker aan de Moermanstraat in 's-Hertogenbosch, het ambulancepersoneel en de politie moeilijk gemaakt om de man over te brengen naar het ziekenhuis. De man was tijdens een bewakingsopdracht ongelukkig uitgegleden, waardoor hij zijn enkel had gebroken. Zowel het ambulancepersoneel als de agenten konden niet in de buurt van de man met de hond komen. Uiteindelijk heeft het slachtoffer de hond ergens aan vast kunnen maken. Daarna is hij overgebracht naar het GZG.

MEISJE AANGEHOUDEN VOOR VERDUISTERING IN DIENSTBETREKKING

('s-Hertogenbosch) Donderdagavond is een 18-jarig meisje in een kledingzaak aan de Arena in 's-Hertogenbosch aangehouden i.v.m. verduistering in dienstbetrekking. Het meisje wordt ervan verdacht afgelopen zondag aan haar zus goederen te hebben meegegeven die niet waren afgerekend. De verdachte heeft inmiddels bekend.

VERDACHTE KUST VOETEN AGENT ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 24-jarige man van Noord-Afrikaanse afkomst in een woning aan de Copernicuslaan in 's-Hertogenbosch aangehouden omdat hij illegaal in Nederland verblijft. In het kader van Vreemdelingenwetgeving werd een controle uitgevoerd in het pand. De man bleek niet in het bezit te zijn van identiteitspapieren en verklaarde zelf reeds anderhalf jaar illegaal in Nederland te verblijven. Op het moment dat de agenten de man mededeelde dat hij zou worden aangehouden, wierp hij zich op zijn knieën en begon de voeten van één van de agenten te kussen. De man smeekte om niet te worden meegenomen. De agenten voerden hun taak uit en namen de man mee naar het bureau. Bij zijn fouillering werd een kleine hoeveelheid harddrugs aangetroffen. De verdachte is ingesloten en zal op korte termijn het land uit worden gezet.

VERNIELER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgenvroeg meldde een 29-jarige Bossche druggebruiker zich in de hal van het politiebureau aan de Vogelstraat in 's-Hertogenbosch met de bedoeling daar te gaan slapen. De man werd het bureau uitgestuurd en was het daar totaal niet mee eens. Hij liep naar een tegenovergelegen parkeerterrein en schopte hard tegen een auto. Een agent die e.e.a. zag gebeuren kon de man aanhouden. Bij zijn fouillering bleek de verdachte een geringe hoeveelheid heroïne bij zich te hebben. De drugs zijn inbeslaggenomen en de man is ingesloten.

AUTOINBREKER OP HETERDAAD AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 40-jarige inwoner uit 's-Hertogenbosch op de Parallelweg in zijn woonplaats op heterdaad aangehouden voor diefstal van een radiocassetterecorder. Een getuige zag dat de man de radio uit de auto wegnam en belde de politie. De politie kon de man een stukje verderop aanhouden. Hij hield de radiocassetterecorder onder zijn jas verborgen. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten.

DIEFSTAL HANDTAS ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is in een schoenenwinkel aan Lombardje in 's-Hertogenbosch de handtas van een 44-jarige vrouw uit Best gestolen. De vrouw had haar tas even neergezet om schoenen te passen. Even later bleek de tas met o.a. een geldbedrag van bijna duizend gulden en waardepapieren te zijn ontvreemd.