Telfort Pak&Bel viert eerste verjaardag

Datum nieuwsfeit: 09-10-1999
Telfort persbericht

Wie op 9 oktober jarig is, krijgt een gratis Telfort Pak&Bel Abonnement

Telfort Pak&Bel viert eerste verjaardag met consumentenactie

AMSTERDAM, 6 OKTOBER 1999 - Een jaar geleden introduceerde Telfort een nieuw concept voor mobiel bellen: Telfort Pak&Bel. Dit wordt op 9 oktober gevierd met een bijzondere consumentenactie: alle bestaande en nieuwe klanten die jarig zijn op 9 oktober krijgen een jaar lang een gratis Telfort Pak&Bel Abonnement. Telfort viert de verjaardag van Pak&Bel met een sympathieke actie gericht op mobiele bellers die ook jarig zijn. Abonnees van Telfort Pak&Bel die op 9 oktober jarig zijn, krijgen als verjaarscadeautje een gratis abonnement voor een jaar. Ook degenen die op 9 oktober jarig zijn en nog geen Telfort Pak&Bel Abonnement hebben, maken kans op zo'n traktatie. Wie op die dag jarig is en abonnee wordt van Telfort Pak&Bel hoeft een jaar lang geen abonnementskosten te betalen. Deze verjaardagsactie wordt bekend gemaakt via advertenties in dagbladen en reclamespots op de radio.

Een nieuw pak voor de jarige: open en transparant

Sinds 1 oktober 1999 wordt Telfort Pak&Bel verkocht in een nieuwe, transparante verpakking. De nieuwe verpakking blijft geïnspireerd op een melkpak: symbool voor het gemak waarmee de klant Telfort Pak&Bel koopt en meteen in gebruik neemt. Bij de nieuwe verpakking is met recht sprake van WYSIWYG (What You See Is What You Get). In het doorzichtige pak zijn de verschillende modellen van mobiele telefoons goed te zien en kan de consument een goede keuze maken.

Bijlage:

Achtergrondinformatie met hoogtepunten uit een jaar Telfort Pak&Bel.

Hoogtepunten uit een jaar mobiel bellen met Telfort Pak&Bel

Vanaf het moment dat Telfort Pak&Bel werd geïntroduceerd, heeft Telfort keer op keer de telecommunicatiemarkt in beweging gebracht met innovatieve vernieuwingen. Uiteraard telkens weer vanuit de filosofie dat Telfort Pak&Bel onderscheidend en toegankelijk moet zijn, terwijl het gemak voorop staat.

Oktober 1998 - Start Telfort Pak&Bel

Telfort Pak&Bel wordt geïntroduceerd en wordt de derde speler op de Nederlandse markt voor mobiele telefonie. Telfort is de eerste aanbieder van mobiele telefonie via het nieuwe GSM 1800-netwerk.

Het nieuwe concept voor mobiel bellen, wordt gekenmerkt door eenvoud en gemak. Door de eenvoudige abonnementsstructuur, maar ook doordat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen dal- en piekuren, het gemak waarmee de mobiele telefoon te activeren is en de inruilgarantie binnen 14 dagen.

December 1998 - Telfort Pak&Bel favoriet bij sint en kerstman

Sinterklaas en de kerstman weten de weg naar de Telfort-distributiekanalen goed te vinden. Telfort Pak&Bel is voor pakjesavond en kerstavond bijna niet aan te slepen. Eind december wordt bovendien de 50.000-ste klant van Telfort Pak&Bel begroet.

Maart 1998 - 100.000 klanten

Weer drie maanden later blijft de groei doorgaan. Nog geen half jaar na de introductie heeft Telfort Pak&Bel al 100.000 klanten.

Mei 1999 - Landelijk bereik

Telfort Pak&Bel heeft inmiddels bereik in de Randstad, het westen, midden en zuiden van Nederland. In mei 1999 wordt bovendien, dankzij een overeenkomst met Libertel, het bereik landelijk. Abonnees van Telfort Pak&Bel kunnen nu in het hele land mobiel bellen.

Augustus 1999 - Bellen in meer dan 50 landen

Om mobiel bellen in het buitenland mogelijk te maken, heeft Telfort internationale roaming overeenkomsten gesloten met telecomaanbieders in inmiddels meer dan vijftig landen.

Oktober 1999 - 300.000 klanten

1e verjaardag

Telfort Pak&Bel is jarig en viert die verjaardag met een bijzondere consumentenactie. Deze maand heeft Telfort Pak&Bel 300.000 klanten, een aantal dat zeker nog verder zal groeien. Telfort Pak&Bel kan terugkijken op een succesvol eerste jaar. De introductie van dit concept voor mobiel bellen viel nationaal en internationaal in de prijzen:

In oktober 1999 won Telfort in Brussel een zilveren EFSP-award en eerder kreeg Telfort Pak&Bel een zilveren Esprix, een SAN-nominatie, de derde prijs voor de beste productintroductie 1998 een ADCN-nominatie en voor de korfbal-commercial een Leeuw in Cannes.

Ook voor de nabije toekomst wordt een aantal innovatieve ontwikkelingen verwacht. Natuurlijk houden wij u daarvan op de hoogte.