World Online lanceert Free-cd.nl

Persbericht World Online

World Online lanceert Free-cd.nl

Meer dan 1 miljoen muziek-, film-, games en cd-rom titels met 20% korting

Vianen, 8 oktober 1999 - World Online lanceert zaterdag 9 oktober www.free-cd.nl, een online winkel met meer dan één miljoen muziek-, film-, games en cd-rom titels. Free-cd.nl is de eerste entertainmentafdeling van het online warenhuis waarin World Online Clubleden met hoge kortingen artikelen kunnen aanschaffen. Ter introductie krijgen alle World Online leden 20% korting en een gratis cd bij de eerste bestelling. Binnenkort zal in plaats van directe korting op de artikelen gespaard kunnen worden voor zogenaamde Clubmiles. Clubmiles vormen de basis voor een exclusief spaarsysteem waarmee ieder Clublid in de verschillende winkels van het World Online warenhuis van voordelen kan genieten.

Het online warenhuis concept wordt als eerste geïntroduceerd in Nederland. Alle andere landen waar World Online actief is zullen snel volgen. "Met de entertainmentwinkel starten we ons loyaliteitsconcept waarmee we een betere klantenbinding willen realiseren voor onze e-commerce activiteiten. Daarnaast breiden we binnenkort het loyaliteitsconcept uit met nog meer exclusieve voordelen voor World Online Clubleden. In navolging op Free-cd.nl zijn we bezig om online winkels op te zetten voor reizen, boeken, consumenten-elektronica, life-style producten enzovoort. Ook zullen diverse links komen vanuit onze channels, de thematische rubrieken op onze site. Natuurlijk komt er ook een koppeling met het eerder aangekondigde entertainment channel (artist-world.com) en World Online Radio", aldus Nina Brink, executive chairman van World Online.

Free-cd.nl heeft naast de grootste selectie entertainment producten (gerealiseerd middels een wereldwijd logistiek netwerk) een veelheid aan rijke additionele product-informatie. In de catalogus zitten naast ruim één miljoen titels honderdduizenden soundsamples, track-listings, covers, biografieën en discografieën. Ook is het voor Clubleden mogelijk om online een recensie te plaatsen en aanbevelingen voor aanverwante artikelen te krijgen.

World Online International, met Vianen in Nederland als thuisbasis, is operationeel in heel Europa. Het voorziet in het leveren van toegang tot Internet en een breed pakket aan interactieve diensten. World Online International verwacht in het jaar 1999 meer dan 1 miljoen abonnees en 30.000 zakelijke gebruikers te hebben, waardoor het in het jaar 2000 de leidende Internet Service Provider van Europa wordt. World Online International is een joint venture van de Zwitserse Sandoz Family-Foundation, Intel, Reggeborgh Beheer en NS Telecom. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingsverbanden met ondermeer Shell, Netscape, Microsoft, Bertelsmann, Ziff Davis, Reuters, CBS Sportsline en Oracle. Free-CD

Gepubliceerd:
8/10/1999