Politieberichten uit Eindhoven/Helmond

Persbericht 9 oktober 1999/

Berichten uit Eindhoven/Helmond

Eindhoven / Veldhoven: Twee doden in verkeer
Vrijdagavond zijn bij verkeersongelukken twee personen overleden.
- Op de A2, nabij de splitsing A2-Tilburgseweg, werd om 19.35 uur de 74-jarige Godefridus Vermeer uit Heeze aangereden door een personenauto die bestuurd werd door een 33-jarige Eindhovense vrouw. Het slachtoffer was betrokken bij een kop-staartbotsing met alleen maar blikschade. Hij ging op een gegeven moment naar de kant van de weg om te urineren. Daarna liep hij zonder te kijken de weg weer op en werd aangereden door een personenauto. De Heezenaar overleed op weg naar het ziekenhuis.

- Op de Oude Kerkstraat in Veldhoven kwam de 49-jarige Maria van Haaren uit Oostelbeers om bij een aanrijding. De vrouw zat als passagiere bij haar 21-jarige dochter in de auto. Zij reden in de richting van Wintelre. Op de Oude Kerkstraat raakte de auto met twee wielen in de rechter berm. De bestuurster corrigeerde maar raakte in een slip. De auto kwam met zijn rechterzijde tegen een boom aan de linkerkant van de weg tot stilstand. De moeder is ter plaatse overleden.

Eindhoven: Dronken bestuurder veroorzaakt aanrijding Vrijdagavond om 22.30 uur is op de Tongelresestraat een 52-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was op de kruising Tongelresestraat - Insulindelaan met zijn auto door rood gereden en was tegen een bestelauto gereden, die over de rondweg reed. De 31-jarige Eindhovense bestuurder van de bestelauto reed bij groen de kruising op. Na de aanrijding wilde de 52-jarige bestuurder verder rijden maar dat liet de beschadigde auto niet toe. De man bleek gedronken te hebben. De ademanalyse mislukte door zijn dronkenschap en hij weigerde de bloedproef. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. Door de aanrijding had hij een hoofdwond, maar hij weigerde die te laten behandelen. De tegenpartij had nekklachten.

Eindhoven: Dronken automobilist
Op de Elzentlaan is zaterdagmorgen om 3.55 uur een 23-jarige Eindhovense automobilist aangehouden omdat hij gedronken had. De uitslag van de ademanalyse was bijna 1,05 promille. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 4 uur.

Eindhoven: Man spuit met traangas
Zaterdagmorgen om 4.55 uur is op de Dommelstraat een man aangehouden die andere bezoekers van een eetgelegenheid met traangas bespoot. De man werd voor onderzoek naar het politiebureau gebracht. Hij weigerde zijn naam op te geven en hij is ingesloten. Het busje traangas is in beslag genomen.

Eindhoven: Man verdacht van auto-inbraken
Op de Firmamentlaan is zaterdagmorgen om 6.10 uur een 24-jarige Eindhovenaar aangehouden. Getuigen zagen de man tussen de geparkeerde auto's op een parkeerterrein aan de Orionstraat bezig en waarschuwden de politie. Die trof de man op de Firmamentlaan. De man had gereedschap om in te breken in auto's bij zich. In de nabijgelegen Pegasusweg bleek ingebroken te zijn in een auto. De verdachte is voor onderzoek meegenomen naar het bureau en ingesloten.

Helmond: Familieruzie ontaardt in vechtpartij
Vrijdagavond is een familieruzie ontaard in een vechtpartij waarbij ook nog geschoten werd met een luchtdrukpistool. De ruzie was ontstaan doordat een 21-jarige Helmonder zijn oma bedreigd zou hebben. Enkele ooms van hem pikten dat niet en togen naar de woning van de bedreiger aan de Ruisvoornstraat. Zij belden aan en de 21-jarige Helmonder maakte de deur open. Er ontstond een vechtpartij waarbij de 21-jarige Helmonder met een luchtdrukpistool enkele malen op zijn ooms schoot. Twee van hen raakten door een kogeltje gewond aan het hoofd. De schutter is aangehouden, maar hij moest vanwege zijn verwondingen in het ziekenhuis opgenomen worden. Het luchtdrukpistool is in beslag genomen. De politie Helmond-West onderzoekt de zaak.

Helmond: Onder invloed
Op de Deurneseweg is zaterdagmorgen om 1.40 uur een 36-jarige Deurnese automobilist bekeurd omdat hij gedronken had. De man reed slingerend over de Deurneseweg. Hij blies ruim 1,15 promille. Hij kreeg ook nog een rijverbod van 5 uur.

Helmond: Inbraak in woning
In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een woning aan de Ittersestraat. Van de achterdeur was een ruit vernield. Uit de woning verdwenen stereoapparatuur, 75 cd's, een videorecorder, een fototoestel en sieraden.

Helmond: Auto gestolen
Vanaf de Groningerhof is in de nacht van vrijdag op zaterdag een blauwe Volkswagen Golf met het kenteken TJ-80-RS gestolen.