Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 10-10-1999

Zondag 10 Oktober

ALCOHOLCONTROLE

De politie in Den Bosch hield vrijdagavond/nacht een alcoholcontrole op verschillende lokaties in Den Bosch. In samenwerking met de SWOV ( Stichitng Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) controleerden 19 agenten 349 bestuurders op het gebruik van alcohol. 2 bestuurders kregen een transactie aangeboden, 4 bestuurders een estafettebeschikking en 2 bestuurders kregen een dagvaarding en tevens is hun rijbewijs ingevorderd. De geldboetes varieerden van f. 390,- tot f. 1.400,-. De controle is gehouden op de Spinhuiswal, de Vlijmenseweg, van Grobbendoncklaan, Bruistensingel in Den Bosch en de Graafsebaan in Rosmalen.

DRUGS

De politie heeft zaterdagnacht een nog onbekende hoeveelheid drugs inbeslaggenomen. Een 24 jarige inwoner van Utrecht is als verdachte aangehouden. Portiers van een discotheek in Rosmalen troffen tijdens de fouillering de drugs aan. De man zag tijdens zijn aanhouding kans wat drugs weg te gooien en op te eten. Het restant is inbeslaggenomen en zal onderzocht worden. De man is na verhoor in de loop van zondag in vrijheid gesteld.

BEROVING

Een inwoner van Rotterdam is zaterdagmiddag rond 17.00 uur beroofd van zijn jas, GSM en geld. Het slachtoffer werd onder een viaduct op de Chr. Huygensweg in Den Bosch aangesproken door drie onbekende mannen. Onder bedreiging van een mes moest hij zijn GSM afgeven. Ook werd zijn jas van zijn schouders getrokken.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 17 jarige inwoner van Drunen is zaterdagavond gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Beethovenlaan in Drunen. Een 33 jarige inwoner van Den Bosch stond stil achter een andere auto die iemand uit liet stappen. De bromfietser reed door onbekende oorzaak achterop de stilstaande auto. Het slachtoffer is met een gebroken been en hersenschudding overgebracht naar het ziekenhuis in Waalwijk.

INBRAAK IN WONING

Zaterdagavond rond 20.30 uur werd ingebroken in een woning aan de Jacq Perkstraat in Rosmalen. Een van de bewoners zag tot haar schrik plotseling een gemaskerde man in de woning. Hij drukte het slachtoffer tegen de grond en liet haar weer los. Toen zij even later op keek bleek de man verdwenen te zijn. Er wordt voor zover bekend niets uit de woning vermist. Zaterdagmiddag/avond is ingebroken in een woning aan de Idsteinlaan in Vlijmen. Nadat een deur was opengebroken werd de hele woning doorzocht. De bewoners missen o.a. geld. Uit een woning aan de Biesheuvellaan in Vlijmen verdween zaterdagmiddag/avond eveneens geld. Bewoners van een woning aan de Burg. Zwaansweg in Vlijmen missen niets na een inbraak. Bij een inbraak in een woning aan de Laagakkerstraat in 's Hertogenbosch overliep de bewoner zaterdagavond bij thuiskomst een inbreker. De voordeur bleek vergrendeld te zijn waardoor de bewoner niet naar binnen kon. Toen hij achterom liep zag hij nog net iemand wegvluchten. In de brandgang trof hij zijn videorecorder aan. De woning bleek grotendeels doorzocht te zijn. De bewoner mist een computer en een scanner. Andere klaargezette spullen bleven achter.

BELEDIGING

De politie hield zondagmorgen rond 04.00 uur op de Markt in Den Bosch twee mannen aan. Een van hen, een 21 jarige inwoner van Leerdam, schold voorbij rijdende surveillerende agenten uit waarop de man werd aangehouden. Zijn vriend, een 19 jarige inwoner van Leerdam, bemoeide zich hiermee en bleef zich, ondanks herhaaldelijk verzoeken dit niet te doen, irritant gedragen. Hierop werd ook hij aangehouden. Beiden kregen proces-verbaal

AANHOUDING VERNIELERS

De politie hield in de nacht van zaterdag op zondag 7 verdachten aan op verdenking van vernieling. Een politieman hoorde een harde knal afkomstig uit Achter het Wild Varken. Toen hij ging kijken bleek er een schaftkeet omgegooid te zijn. Een stuk verderop zag de politie dat een aantal mannen een hekwerk omduwden en via de Snellestraat wegliepen. Met hulp van andere surveillance eenheden hield de politie even later 7 verdachten aan op de Snellestraat. De verdachten, in de leeftijd van 21 tot 25 jaar, zijn ingesloten voor verhoor. Zij ontkennen iets met de vernieling te maken te hebben.

AANHOUDING VERNIELERS RUIT

De politie heeft zaterdagnacht 10 jongeren in de leeftijd van 16 tot 20 jaar aangehouden op verdenking van vernieling van een ruit van een winkel aan de Scheidingstraat in Den Bosch. De politie kwam ter plaatse omdat twee groepen onenigheid hadden met elkaar. Nadat de partijen gescheiden waren kwam even later de melding dat een groep jongeren, die eerder bij de vechtpartij betrokken was, een ruit van een winkel hadden vernield. Hierop zijn zij door de politie aangehouden.

INBRAAK IN WONING

Vrijdagavond is tussen 16.00 en 20.30 uur ingebroken in een woning aan de Erasmusstraat in Den Bosch. Waarschijnlijk is de dader gestoord door thuiskomst van de bewoners. Zij missen enkele sieraden. Dezelfde avond is tussen 20.00 en 23.30 uur ingebroken in een woning aan de Celsiuslaan in Vlijmen. Via een slaapkamerraam kwamen onbekenden in de woning waarna de gehele bovenverdieping is doorzocht. De bewoners missen een aantal sieraden.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een bedrijf aan de Achter de Driesprong in Rosmalen. Nadat een raam was vernield werd een gokkast opengebroken. Uit de kassa en de gokkast verdween een geldbedrag van enkele honderden guldens.

DRUGS INBESLAGGENOMEN

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 21 jarige man uit Den Bosch aangehouden. Surveillerende agenten zagen de man op de Postelstraat in Den Bosch bezig met drugs. Hierop is ongeveer 2 gram cocaine inbeslaggenomen. De man is na verhoor in vrijheid gesteld.

BELEDIGING

De politie heeft zaterdagmorgen een inwoner van Vught bekeurd wegens belediging van de politie. De politie bekeurde op de Kerkstraat in Den Bosch een taxichauffeur die door het voetgangersgebied reed. De passagier van de taxi bemoeide zich ermee en riep bij het wegrijden als toegift nog enkele scheldwoorden naar de politie. Hierop is de man bekeurd wegens belediging. Hij kreeg een boete van f. 250,- uitgereikt.

DIEFSTAL AUTO

Vrijdagavond is tussen 19.30 en 21.00 uur een paarse Mercedez 230 cabriolet gestolen. De auto, kenteken ZN-NT-65, stond geparkeerd aan de Kooikersweg in Den Bosch.