Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 10-10-1999

Zondag 10 Oktober

VUURWAPEN INBESLAGGENOMEN

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 25 jarige inwoner van Schaijk aangehouden. De verdachte bedreigde vanuit een raam van een woning met een vuurwapen twee mannen die aan de deur stonden. Op het moment dat de politie ter plaatse kwam stond de verdachte buiten waarop hij is aangehouden. In de woning trof de politie twee speelgoedwapens en een echt pistool aan. Dit is inbeslaggenomen. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

INBRAAK IN WONING

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Dahliastraat in Veghel. Uit de woning verdween een computer en geld. Onbekenden kwamen binnen nadat een ruit was vernield. Een woning aan de Krekelshofstraat in Mariaheide werd eveneens doorzocht Het is nog niet bekend wat er precies is weggehaald. Uit de woning verdween in ieder geval de beeld- en geluidsapparatuur. In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een woning aan de Brouwershof in Reek. De bewoners missen geld en cadeaubonnen. De hele woning bleek doorzocht te zijn.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een winkel aan het Schakelplein in Volkel. Via het dak wist men in de winkel te komen. Uit de winkel verdween een grote hoeveelheid rookwaar, fotorolletjes en scheermesjes. De schade loopt in de duizenden guldens.

INBRAAK IN AUTO

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Dillen in Veghel. De eigenaar van de auto werd wakker toen het alarm van zijn auto afging. Hij zag twee mannen bij zijn auto die er direct vandoor gingen. Er bleek niets te zijn weggehaald. 3 uur later ging wederom het alarm van zijn auto af. Toen hij naar buiten keek zag hij dezelfde mannen wegrennen bij zijn auto. Nu bleek echter de geluidsinstallatie uit zijn auto verdwenen te zijn. Het slot van een portier bleek opengebroken te zijn. In dezelfde nacht is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Vlonder in Boekel. Uit deze auto verdween een 27 mc zender nadat een ruit was vernield. Gereedschap werd buitgemaakt na een inbraak in een auto die geparkeerd stond aan de Spinetstraat in Uden. Ook hier bleek een ruit vernield te zijn. In Reek verdween in de nacht van vrijdag op zaterdag uit een container aan de Hop in Reek een nog onbekende hoeveelheid gereedschap.

AANRIJDING ONDER INVLOED

Een 29 jarige inwoner van Boekel is zaterdagavond bekeurd nadat hij betrokken was bij een aanrijding op de Erpseweg in Veghel. De man bleek na controle onder invloed van alcohol te zijn. Na de ademanalyse kreeg hij een rijverbod van 6 uren. De man wilde op de kruising Erpseweg - Heuvel linksaf slaan. Op het kruisingsvlak sloeg de motor van zijn auto af waardoor hij op de weghelft voor tegemoetkomend verkeer stil kwam te staan. Een 59 jarige bestuurster uit Bakel kon de man niet meer ontwijken. Beide voertuigen liepen zware schade op.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 20 jarige inwoner van Veghel is zaterdagavond in Erp gewond geraakt bij een aanrijding. De man zag een bocht op de Heuvelberg over het hoofd en reed rechtdoor waarna hij in een sloot tot stilstand kwam. De man is met een hoofdwond overgebracht naar het ziekenhuis In Veghel. Een 18 jarige voetganger uit Mariaheide is zaterdagavond licht gewond geraakt op de Past. Van Haarenstraat in Mariaheide. Hij stak plotseling de straat over en werd geraakt door een 59 jarige automobilist uit Sint Oedenrode die de voetganger niet meer kon ontwijken. De man is overgebracht naar een ziekenhuis. Zijn verwondingen vielen mee, hij kon na behandeling weer naar huis.

ALCOHOL

Een 25 jarige inwoner van Veghel is vrijdagavond bekeurd wegens rijden onder invloed van alcohol. De man reed op zijn snorfiets op de Leest in Veghel toen hij gecontroleerd werd. Na de ademanalyse kreeg hij een proces-verbaal en een rijverbod van 8 uren. Tevens is zijn rijbewijs invorderd.