EnergieWinner: nieuwe energiebesparingsservice van ENECO

Datum nieuwsfeit: 11-10-1999
ENECO

Capelle a/d IJssel, 11 oktober 1999.

EnergieWinner: nieuwe energiebesparingsservice van ENECO

ENECO start 31 oktober a.s. met EnergieWinner, een nieuwe energiebesparingsservice voor het stookseizoen. EnergieWinner, de opvolger van de Actie Zuinig Stoken, is een energiekalender waarop de deelnemers hun energieverbruik kunnen bijhouden. Wekelijks vergelijken ze hun eigen verbruik met het voor die week geldende streefverbruik dat ENECO in huis-aan-huisbladen en op internet publiceert. Het streefverbruik, dat zowel gerelateerd is aan het jaarverbruik van de klant als aan de buitentemperaturen in de betreffende week, geeft de deelnemers meer inzicht in hun eigen energieverbruik en in de besparingsmogelijkheden. ENECO wil met deze service haar klanten ondersteunen zodat ze energie en geld kunnen besparen. Minder energieverbruik is bovendien goed voor het milieu.

Aan de energiebesparingsactie van vorig jaar deden zo'n 45.000 ENECO-klanten mee. Daarbij bespaarden de deelnemers door een vergroot energiebewustzijn gemiddeld vijf procent op hun energieverbruik zonder dat ze daarvoor investeringen moesten doen.

De EnergieWinner kan via het gratis telefoonnummer 0800 1541 aangevraagd worden bij ENECO. De deelnemers ontvangen extra energiebesparende tips en maken kans op een bijzondere reis naar Parijs als ze meedoen aan de prijsvraag die aan EnergieWinner is gekoppeld. EnergieWinner is ook op diskette verkrijgbaar.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom 0800 - 0603.