Themadag Ontwikkelingen in voedingsverzorging instellingen

Datum nieuwsfeit: 12-10-1999

Voedingscentrum
Themadag 'Stormachtige ontwikkelingen in de voedingsverzorging van instellingen'

13-8-99

Het Voedingscentrum (VC) organiseert in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Voedings-en Keukendeskundigen en restauratieve dienstverleners (NVK), CFO/Samenwerkende Beroepsverenigingen Gezondheidszorg (CFO/SBG) en andere beroepsverenigingen in de voedingsverzorging* gedurende de periode oktober tot december 1999 in vier regio's een themadag met het onderwerp 'Stormachtige ontwikkelingen in de voedingsverzorging van instellingen'.

Aanleiding
De aanleiding om deze themadag te houden zijn de veranderingen die plaatsvinden in de voedingsverzorging. De productie vindt meer en meer plaats in samenwerkingsverbanden. De voedingsverzorging verandert steeds meer van een productiegerichte naar een vraaggerichte organisatie. Deze ontwikkelingen hebben een behoorlijke impact op de werkzaamheden van keukenpersoneel, koks, voedingsmanagers, maar ook op die van de voedingsassistenten.

Doel
Doel van de themadag is samen met collega's kennis en inzicht ontwikkelen. Dit levert een bijdrage aan de voorbereiding op veranderingsprocessen.

Doelgroep
De themadag is bestemd voor iedereen die werkzaam is in de voedingsverzorging in de gezondheidszorg en welzijnssector, zoals verzorgingshuizen, verpleeghuizen, (psychiatrische) ziekenhuizen en serviceflats.

Programma
Het programma bestaat uit verschillende workshopsessies van elk ongeveer 45 minuten. Onderwerpen als klantgerichtheid, kwaliteitseisen, kostenaspecten en arbeidsvoorwaardelijke regelingen bij reorganisatieveranderingen passeren de revue. Iedere sessie begint met een korte inleiding, waarna er ruimschoots gelegenheid is voor discussie en het uitwisselen van ervaringen.

Data en regio
De themadagen vinden plaats op 12 oktober in verpleeghuis en revalidatiecentrum De Flecke te Joure, 26 oktober in Twenteborg ziekenhuis te Almelo, 16 november in ziekenhuis Elkerliek te Helmond en 23 november in psychiatrisch centrum Zon & Schild te Amersfoort. De themadag start om 9.30 uur en eindigt om 16.00 uur.

Inschrijving
Iedere deelnemer kan een voorkeur voor deelname in één van de vier regio's en een tweede keuze aangeven. Op basis van opgave van 1e en 2e keuze worden de deelnemers ingedeeld.

Het inschrijfgeld, inclusief koffie/thee, lunch, een syllabus en de brochure 'Voedingsbeleid in instellingen' bedraagt 195,- (incl. BTW) voor leden van de samenwerkende beroepsverenigingen, en 245,- (incl. BTW) voor niet leden.
Deelnemers aan de themadag ontvangen een certificaat van deelname.

Nadere informatie en inschrijving:
Voedingscentrum Adviesgroep
Mw. S. Ramdas
070-3068842 (ma t/m vr 9.00-12.00 uur)

*Koksvereniging Oost Brabant, Kontact Organisatie Keukendeskundigen, Nederlandse Vereniging van Diëtisten, Ver. Hoofden Voeding Gezondheidszorg, Ver. Keukenhoofden Ziekenhuizen en Instellingen en Ver. voor keukenleiding in de Gezondheidszorg regio Eindhoven.

Financiële ondersteuning: NVK, CFO/SBG, VC en HONIG CULINAIR.