Toespraak Van Hoof: De bijzondere positie van de militair

expostbus51

MINISTERIE DEF

www.mindef.nl

MINDEF:De bijzondere positie van de militair

DV/PB111/99 Den Haag, 11 oktober 1999

Staatssecretaris van Defensie Henk van Hoof zal morgen (12 oktober) in het Vredespaleis een toespraak houden over de bijzondere positie van de militair, tijdens de najaarsbijeenkomst van de Militair Rechtelijke Vereniging.

Het personeelsbeleid neemt in het denken over de krijgsmacht een belangrijke plaats in. Het Nederlandse ambitieniveau van deelneming aan crisibeheersingsoperaties, het feit dat ons land sinds 1997 over een beroepskrijgsmacht beschikt en nieuwe ontwikkelingen en inzichten op de arbeidsmarkt leiden tot een heroriëntatie op het personeelsbeleid bij Defensie. Het personeelsbeleid voor de krijgsmacht moet beter aansluiten op de eisen die aan een professionele, flexibele en snel inzetbare krijgsmacht worden gesteld.

Morgen zal staatssecretaris Van Hoof in zijn toespraak voor de Militair Rechtelijke Vereniging een aantal aspecten van dat beleid bespreken. Hij zal vooral stil staan bij de bijzondere positie van de militair en de gevolgen hiervan voor de rechtspositie en het personeels- en arbeids-voorwaardenbeleid.

Noot voor redacties