Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Vooroordelen van Duitse consument moeten wereld uit

Datum nieuwsfeit: 12-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
TuinbouwNet

Vooroordelen van Duitse consument moeten wereld uit

De kennis van de Duitse consument over de Nederlandse groente- en fruitsector gaat bijgespijkerd worden. Dat gebeurt in een voorlichtingscampagne die volgend jaar begint, drie jaar gaat duren en in totaal 600.000 gulden gaat kosten. Hiertoe heeft het Productschap Tuinbouw besloten.

Uit onderzoek blijkt dat de Duitse burgers een verkeerd beeld hebben van de productie in Nederland. Zo weten zij niet dat Nederland voorop loopt in milieuvriendelijke productie. Nog onlangs bleek uit overheidscontroles dat ruim 98 procent van groenten en fruit uit Nederland voldoet aan de normen voor bestrijdingsmiddelen. Ook bij buitenlandse onderzoeken scoort het Nederlandse product zeer goed.

Omdat benadering van elke Duitse burger een kostbare zaak is, zal de campagne zich vooral richten op beslissers en beïnvloeders. Gedacht wordt aan journalisten en inkopers van groente en fruit.

De voorlichtingsactiviteiten in Duitsland zijn enkele jaren geleden stil komen te liggen na de opheffing van het Centraal Bureau van de Tuinbouwveilingen (CBT). Dit bureau organiseerde onder meer reizen voor journalisten en gaf Holland-posters uit. In de afgelopen jaren daalde het Nederlands marktaandeel op de Duitse markt van glasgroente van ruim 50 procent naar circa 45 procent.

De Nederlandse overheid en agrarische sector zijn dit jaar in Duitsland met de campagne 'Nachbarland Niederlande' begonnen om het imago te verbeteren. Deze campagne geldt voor de land- en tuinbouw in zijn geheel. Ook hieraan gaat het productschap vanaf volgend jaar namens de voedingstuinbouw meebetalen: 900.000 gulden in drie jaar. De campagne die speciaal voor de groente- en fruitsector van start gaat, wordt ook door de uitvoerders van Nachbarland Niederlande in de steigers gezet.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie