ClientLogic en CORDENA samen verder

Datum nieuwsfeit: 12-10-1999

ClientLogic en CORDENA samen verder
Fusie versterkt ClientLogics wereldwijde netwerk

NASHVILLE (Tenn., Verenigde Staten) en Den Haag (Nederland), 11 oktober 1999. Het Haagse Cordena Call Management en het Amerikaanse ClientLogic gaan fuseren. ClientLogic is een toonaangevende aanbieder op gebied van outsourced marketing services en fulfillment infrastructuur aan ICT- en e-commerce bedrijven in de Verenigde Staten en Canada. CORDENA Call Management is een full-service, end-to-end customer service provider en biedt pan-Europees geïntegreerde dienstverlening op gebied van client relationship management (van callcenter diensten, orderafhandeling, verpakking, verscheping tot betaling en aflevering van het product bij de consument). Deze fusie vormt een belangrijke stap in het streven van beide bedrijven uit te groeien tot de wereldwijde dienstverlener op dit gebied.

'Onze gezamenlijke entiteit geeft ons de mogelijkheid om wereldwijd diensten aan te bieden op gebied van client relationship management en draagt bij aan ClientLogics doel opdrachtgevers te ondersteunen bij het werven, onderhouden en verbeteren van consumenten contacten op een winstgevende basis', zegt Mark Briggs, President en Chief Executive Officer van ClientLogic. De nieuwe organisatie is als enige ter wereld in staat het gehele traject van bestellen, via e-mail of telefoon, tot afleveren van een product bij de consument te coördineren en uit te voeren in acht landen in Europa, de Verenigde Staten en Canada.

'Voor de toonaangevende technische en e-commerce opdrachtgevers vullen wij de dienstverlening van ClientLogic aan op gebied van customer relations management en fulfillment services', zegt Jules Kortenhorst, oprichter en Chief Executive Officer van Cordena Call Management. In de nieuwe organisatie is hij als President International Operations verantwoordelijk voor alle activiteiten buiten het Amerikaanse continent. 'De fusie biedt grote mogelijkheden voor Cordena om de activiteiten wereldwijd uit te breiden en toegang te krijgen tot de 'new economy' (die door de elektronische media nu ontstaat)'.

De gecombineerde onderneming biedt de mogelijkheid om diensten te verlenen in tien landen: Canada, Verenigde Staten, Engeland, Ierland, Noorwegen, Nederland, Frankrijk, Duistland, Oostenrijk en Zwitserland. De nieuwe organisatie biedt werk aan meer dan 7000 mensen. Tot de klanten behoren de grootste ICT-ondernemingen en de snelstgroeiende e-commercebedrijven ter wereld. ClientLogic en Cordena behalen over het boekjaar 1999 een gezamenlijke omzet van USD 225 miljoen. Financiële details van de fusie worden niet bekend gemaakt.

'Zowel ClientLogic als Cordena hebben een zeer klantgerichte benadering en stellen kwaliteit hoog in het vaandel. Dit maakt de fusie tot een natuurlijke en logische stap', zegt Briggs. 'Voor onze klanten biedt de nieuwe, gezamenlijke onderneming toegang tot nieuwe markten in Europa met uitgebreide dienstverlening op gebied van client relations management en een sterk management team'.

Cordena zal per direct de naam en het merk van ClientLogic overnemen. Jules Kortenhorst wordt President International Operations en zal benoemd worden tot lid van de Board of Directors. Kortenhorst rapporteert rechtstreeks aan Mark Briggs, President en CEO van ClientLogic. Het hoofdkantoor wordt gevestigd in de Verenigde Staten, terwijl de Europese activiteiten vanuit Den Haag zullen worden aangestuurd.

CORDENA Call Management
Cordena Call Management is door Jules Kortenhorst in 1997 in Den Haag opgericht. Het bedrijf is een full-service, end-to-end customer service provider en biedt in acht Europese landen (Engeland, Ierland, Noorwegen, Nederland, Frankrijk, Duistland, Oostenrijk en Zwitserland), geïntegreerde dienstverlening op gebied van client relationship management (van callcenter diensten, orderafhandeling, verpakking, verscheping tot betaling en aflevering van het product bij de consument).

Cordena heeft geïntegreerde systemen die elk distributieaspect kunnen afhandelen, van het moment dat een order wordt ontvangen (via de telefoon, Internet, fax of e-mail) - tot aan het gehele distributieproces (orderpick, verpakking, verscheping en betaling) waarbij gebruik wordt gemaakt van gerenommeerde post- of koeriersdiensten om de levering te kunnen garanderen.

ClientLogic Corporation
ClientLogic is opgericht in 1998. Door verschillende acquisities van gevestigde ondernemingen op gebied van customer relationship management is ClientLogic uitgegroeid tot een toonaangevende aanbieder op gebied van outsourced marketing services en fulfillment infrastructuur aan technologie- en e-commerce bedrijven in de Verenigde Staten en Canada. ClientLogic ondersteunt opdrachtgevers bij het werven, onderhouden en verbeteren van consumenten contacten op een winstgevende en duurzame basis, hetgeen ClientLogic maakt tot een 'service engine' van de 'new economy'. ClientLogic is een dochteronderneming van Onex Corporation, te Toronto, Canada. Deze onderneming heeft een jaarlijkse geconsolideerde omzet van USD$14 miljard, geconsolideerde middelen van USD$11 miljard en 58.000 medewerkers. Onex-aandelen worden verhandeld op de beurzen van Toronto en Montreal met het symbool OCX. Voor meer informatie over ClientLogic verwijzen we u naar www.clientlogic.com.

Noot aan de redactie,

Noot voor redacties