Veiling reclamebord uefa-cup duel 'Hapoel Haifa - Ajax'

Datum nieuwsfeit: 12-10-1999

Persbericht 11 oktober 1999, 16:15 uur

VEILING VAN RECLAMEBORD VOOR UEFA-CUP DUEL 'HAPOËL HAIFA - AJAX'.

Op 21 oktober 1999 wordt er om 18:30 afgetrapt voor het duel in de tweede ronde van de UEFA CUP tussen de Israelische vice-kampioen Hapoel Haifa en de Nederlandse bekerwinnaar Ajax. De wedstrijd wordt live uitgezonden op Studio Sport. Ondanks de overweldigende belangstelling voor dit duel heeft Veiling.com, Nederlands grootste Veilingsite, een reclamebord weten te bemachtigen. Deze wordt tot woensdag a.s. geveild op www.veiling.com aan de hoogste bieder. De veilingmeester heeft het openingsbod op NLG 4500,- gesteld. De winnaar van deze speciale veiling mag zelf bepalen welke reclameafbeelding op het bord geplaatst wordt. Dit is de eerste keer in de Nederlandse sportgeschiedenis dat reclameborden voor een groot live evenement openbaar via Internet worden verkocht.

Momenteel lopen ook enkele andere unieke veilingen op veiling.com. Zo biedt een team van professionele demonstranten zich te koop aan. Voor de hoogste bieder wordt een protestactie voor het Witte Huis in Washington georganiseerd. Het thema van dit protest mag door de winnaar zelf worden bepaald.
Daarnaast wordt op dit moment Internet en verkiezingsgoeroe Maurice de Hond verkocht aan de hoogste bieder. Eerder werd Emile Ratelband al voor NLG 11.000,- via veiling.com verkocht.

Veiling.com is een maand geleden van start gegaan. Deze week verwacht de veilingsite haar 10.000ste lid te verwelkomen. De organisatie is zeer tevreden over het behaalde resultaat. Op de site van veiling.com kunnen consumenten gratis produkten te koop aanbieden. Daarnaast zijn er een groot aantal commerciële inbrengers die nieuwe produkten veilen.

Voor meer informatie over deze veiling: Marc de Hond van veiling.com (020-5869600).