Alcatel klaar voor "Net-commerce"

Datum nieuwsfeit: 12-10-1999
Alcatel

Alcatel is klaar voor "Net-commerce"

Genève, 12 oktober 1999 - Alcatel heeft vandaag haar pakket Net-commerce oplossingen bekend gemaakt voor de exploderende e-commerce markt.

Als onderdeel van haar focusstrategie op snel groeiende segmenten binnen de sterk concurerende telecom markt, blijft Alcatel sterk investeren om haar klanten best-in-class diensten en producten te kunnen blijven bieden.

De letter waar het nu allemaal om draait in de Internet wereld is de "e": e-commerce, e-mail en veel andere applicaties die de groeiende netwerk economie ondersteunen. Alcatel gelooft dat de netwerk economie alleen dan echt tot bloei kan komen wanneer het wordt ondersteund door een sterk communicatie platform waarop multimedia sessies waarin Internet browsing, Human Assistence en commerciële transacties geïntegreerd zijn. De juiste informatie, op de juiste plaats in de juiste vorm gepresenteerd is waar het om gaat. Het Alcatel-pakket van producten en diensten creëert de synergie tussen de e-commerce netwerken en andere netwerken waarmee het een nieuwe omgeving tot stand brengt die Alcatel Net-commerce noemt.

Alcatel's oplossingen voor Net-commerce zijn gebouwd op 4 elementen:

Contact Centers - Maakt een persoonlijke en gepersonificeerde interactie tussen de koper en aanbieder mogelijk onafhankelijk van tijd en plaats. Gebruikers kunnen directe ondersteuning krijgen via toegang tot informatie of direct contact met agents.

Intelligence - Met het wegvallen van afstanden is het belangrijk om de bereikbaarheid van informatie bronnen en agents zeker te stellen en er voor te zorgen dat geen netwerk-middelen worden verspild omdat dit een te lange wachtperiode voor de klant zou kunnen veroorzaken. Routing gebaseerd op Business Rules is altijd al het fundament van de Intelligente Netwerk diensten van Alcatel geweest en wordt al succesvol geëxploiteerd door service providers.

Transactions - Iedere commerciële interactie zal resulteren in een electronische transactie. Alcatel's on-line payment-server gebaseerd op state-of-the-art veiligheidsmaatregelen garandeert een juiste afhandeling van deze transactie als een integraal onderdeel van Net-commerce.

Hieraan toegevoegd is een solide management systeem en de mogelijkheid deze applicaties volledig met elkaar en binnen een bestaande omgeving te integreren. Hiermee biedt Alcatel aan service operators en ondernemingen een complete oplossing om de exploderende e-commerce markt te ondersteunen.

Het Alcatel Net-commerce aanbod maakt ten volle gebruik van de meest recente Alcatel netwerk oplossingen inclusief call servers, Omni-PCX, service management centers en een pakket van CTI call centers. Het Alcatel Net-Commerce aanbod verschilt van andere oplossingen omdat het een volledig geïntegreerde oplossing biedt en de kloof overbrugt tussen de end-user applicatie en het netwerk. Net-commerce maakt het bedrijfsleven en service providers mogelijk om in de hoogste versnelling de nieuwe network-based economie in te gaan.

Over Alcatel Alcatel bouwt de volgende generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde end-to-end voice en data oplossingen aan gevestigde en nieuwe operators en bedrijven en consumenten. Met 120.000 medewerkers en een omzet van EURO 21.3 miljard (46 miljard gulden) is Alcatel actief in meer dan 130 landen. De Nederlandse vestiging van Alcatel in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 800 medewerkers.

Voor meer informatie: Alcatel Nederland, tel. 070 - 3079632 of (alcatel.pr@alcatel.nl)