Siemens op de beurs Telefonie Totaal '99

ICP/ICN 1099.040 nl

Den Haag, dinsdag 12 oktober 1999

Siemens op de beurs Telefonie Totaal '99

Op de beurs Telefonie Totaal '99 presenteert Siemens Informatie- en Communicatie-oplossingen voor de zakelijke markt. Te zien is onder andere de I-Gate, een draadloos PC-netwerk voor bedrijven met internetaansluiting, HiNet, de Siemens-oplossing voor Voice over IP en de nieuwe Gigaset 3000 telefoon- toestellen. Convergentie is één van de hoofdaandachtspunten van de Siemens presentatie op de beurs. Verder is er een telewerkplek ingericht voor de thuiswerker. Behalve totaaloplossingen toont Siemens haar digitale en analoge toestellen en de nieuwste mobiele telefoons.

Luxe mobiele telefoon voor de zakelijke gebruiker - S25 Het nieuwe GSM-topmodel, de S25, is een luxe uitvoering van de eveneens pas geïntroduceerde C25. De S25, bedoeld voor de professionele gebruiker, onderscheidt zich door uitzonderlijk lange gespreks- en standby-tijd, is geschikt voor alle Europese GSM-netwerken.Het faxmodem met infrarood-interface (IrDA) maakt de koppeling met draagbare computerapparatuur mogelijk.

De nieuwe Gigaset 3000-familie Voor de steeds sneller groeiende DECT-markt (Digital Enhanced Cordless Telephony) in Europa komt Siemens met de Gigaset 3000, een nieuwe familie van digitale, draadloze telefoons. Op de beurs introduceert Siemens de Gigaset 3015 Comfort, een basisstation met geïntegreerd antwoordapparaat, de Gigaset 3030 Comfort en 3010 Classic.

Gigaset M 101 Data, een draadloos modem Voor degene die twee PC's wil verbinden zonder kabel, en/of die online wil met een tweede PC en maar één aansluiting heeft, is de Gigaset M 101 de oplossing. De adapter zorgt voor een draadloze transmissiesnelheid van 64 kbit/s. Ook surfen door het internet wordt mogelijk vanuit de tuin, want met de M 101 ben je niet meer afhankelijk van een kabelaansluiting.

Thuis werken zoals op kantoor; met Hicom 300 E onafhankelijk van tijd of locatie telewerken De nieuwe versie 2.0 van het telecommunicatiesysteem Hicom 300 E biedt in combinatie met de eveneens nieuwe teleworking client optimale ondersteuning voor telewerkers. De thuiswerkers kunnen met hun optiset E - toestellen thuis, die via een PC en ISDN zijn aangesloten op de Hicom 300 van de onderneming, dezelfde functies en faciliteiten gebruiken als op kantoor. Externe gesprekspartners noch collega's op kantoor merken enig verschil tussen de thuisverbinding en de verbinding op het werk. Zonder aanvullende training kunnen thuiswerkers de optiset E-functies op dezelfde manier gebruiken als op kantoor. Bovendien beschikken ze thuis over een volledig werkstation, aangezien alle gegevens ook via de nieuwe teleworking-toepassing worden verwerkt. Dit zorgt voor maximale bereikbaarheid en optimale productiviteit.

Hicom Xpress - Call Center Oplossing Met Hicom Xpress wordt spraak,- data,- en videocommunicatie over IP mogelijk. Multimedia Call Processing zorgt ervoor dat alle informatie in de PC gebundeld wordt. Zowel het gesprek als de bijbehorende data worden via het LAN geïntegreerd aangeboden op de werkplek van de agent van het Call Center. De PC-geluidskaart en een multimedia toetsenbord met hoorn vervangt hierbij de telefoon, er wordt dus direct over het LAN getelefoneerd (Voice over IP). De Call Center medewerker beschikt over één uniforme grafische user interface voor alle communicatie.

HiNet Een andere mogelijkheid voor de convergentie van spraak en data is het HiNet. HiNet is de combinatie van oplossingen en producten voor een geïntegreerd spraak- en datanetwerk. De grote flexibiliteit zit in het aanpassingsvermogen. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld opbouwen op reeds geïnstalleerde telefooncentrales. Een extern aangesloten HiNet-oplossing is vooral voor grotere bedrijven, met name Call Centers, de betere oplossing. De gesprekken komen in dat geval via het telefonienet binnen bij de call center agent.

I-Gate - het draadloze PC-netwerk De kabel heeft zijn tijd gehad. Dankzij I-Gate wordt de wereld van de PC mobiel. 10 werkplekken kunnen worden aangesloten op de I-Gate. De data transmissie bedraagt 2Mbit binnen een radius van 30 meter (indoor) en 300 meter (outdoor). Met ISDN en internetaansluiting zorgt I-Gate voor een voor alle aangesloten PC's en notebooks voor een gelijktijdige toegang tot het internet. Telefoon- en faxlijnen blijven uiteraard vrij.

Geïntegreerd telefoonboek voor de Hicom 300 Display Telephone Book (DTB) is een telefoonboek voor de Hicom 300 E / 300 systeemtoestellen. De gebruiker kan een nummer opzoeken door de naam via de telefoontoetsen in te geven en kan het nummer kiezen door met een toets te bevestigen. Ook kan er een lijst van gevoerde en binnenkomende gesprekken worden bijgehouden, gemiste gesprekken kunnen op deze manier eenvoudig teruggebeld worden. Bovendien kunnen met DTB binnenkomende telefoongesprekken gemakkelijk geïdentificeerd worden. In het display is dan bijvoorbeeld de naam van de beller of het bedrijf te lezen.

Nadere informatie voor de redactie: Afdeling persvoorlichting, Sandra Strotkamp tel. (070) 333 1433