PvdA bespreekt Belastingherziening 2001 in Nieuwegein

Partij van de Arbeid

Den Haag, 12 oktober 1999

PvdA bespreekt Belastingherziening 2001 in Nieuwegein

Woensdag 13 oktober vindt in Nieuwegein de derde regioconferentie plaats over de Belastingherziening 2001. Deze bijeenkomst maakt deel uit van een serie van vier waarin het PvdA-partijbestuur en de Tweede-Kamerfractie van de PvdA in debat gaan met leden en kiezers over de Belastingherziening. Tijdens de bijeenkomsten worden de leden van de PvdA uitvoerig geïnformeerd over de plannen die in de Tweede Kamer zijn ingediend. Ook wordt gesproken over de manier waarop de plannen sporen met de politieke prioriteiten van de PvdA.

Tijdens de bijeenkomsten komen alle aspecten van de plannen aan bod. Er wordt ingegaan op belangrijke thema's als werk, milieu, eerlijk delen, emancipatie en participatie. Daarbij wordt ingegaan op technische elementen van de voorstellen zoals de arbeidskorting, de heffingskorting en de vermogensrendementsheffing.

Ook zal de fractie aangeven op welke punten de voorstellen om een nadere uitwerking, uitleg of verbetering vragen. Zo heeft Wouter Bos tijdens de eerste regioconferentie in Zoetermeer voorgesteld om het systeem van de aftrekpost in de buitengewone lastenregeling kinderopvang te vervangen door een systeem van heffingskortingen waardoor hoge en lage inkomens daar een gelijk voordeel van hebben. Tijdens de bijeenkomst van woensdag zal Wouter Bos nader ingaan op de voorstellen die het kabinet heeft met 'groen' beleggen. Hij zal daarbij aangeven welke richting de voorkeur van de PvdA-fractie heeft.

Tweede Kamerlid en woordvoerder Belastingen Wouter Bos zal een inleiding houden en zal daarna samen met het Tweede Kamerlid Ferd Crone in discussie gaan met de zaal. PvdA bestuurslid Peter Noordanus leidt de discussie.

Het debat in Nieuwegein vindt plaats van 20.00 uur tot 22.00 uur in Zalencentrum 't Veerhuis, Nijemonde 4.

Het laatste debat vindt woensdag 20 oktober in Eindhoven plaats.

Remco Dolstra, 070 318 26 96