Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Mannen kopen erg moeilijk geurtjes

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT - 13 OKTOBER 1999

Onderzoek P&O Stena Line wijst uit:

Mannen kopen erg moeilijk geurtjes

Wat onderzoekjes onder reizigers al niet aan het licht kunnen brengen: Ferrymaatschappij P&O Stena Line, varend op de route Calais-Dover, wilde weleens weten waarom relatief weinig mannen parfum en eau de toilette aan boord van haar schepen kopen terwijl er toch een fikse voorraad geurtjes te koop is in de scheepswinkels.

Dat ligt zeker niet aan gebrek aan belangstelling van de vrouw, want uit een onderzoek dat de rederij liet instellen kwam naar voren dat de meeste vrouwen liever een geurtje cadeau krijgen dan bloemen of iets zoets.

Wat blijkt ? Van de mannelijke passagiers vindt liefst driekwart het vervelend een reukje te kopen via een verkoopster. Ze schamen zich naar de prijs te informeren of advies te vragen. Wat de heren met name genant vinden is, als het flesje wat prijzig is, te vragen naar een goedkoper merk of kleinere verpakking.

Dus wat heeft P&O Stena Line besloten ? Alle tweehonderd geurtjes die aan boord te koop zijn, achter het glas vandaan te halen en in open vitrines te verkopen.

En misschien is deze tip nuttig voor de wat onzekere man op reis: het best verkochte geurtje aan boord is nog steeds Chanel nr.5.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie