Gorillapark stimuleert groei Europese Internet-startups

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999

Amsterdam, 13 oktober 1999

PAN-EUROPESE BUSINESSVERSNELLER, GORILLAPARK, STIMULEERT GROEI VAN EUROPESE INTERNET-STARTUPS

Jeroen Mol introduceert een team van ervaren Internet ondernemers om Europese Startups te begeleiden van “Idee naar Beursgang”

Jeroen Mol, de oprichter van PROLIN Software en Tornado-Insider.com, een bedrijf dat voorziet in informatie, educatie en inspiratie voor snelgroeiend, high-tech Europa, heeft gisteren zijn nieuwste organisatie gepresenteerd; GorillaPark, Idea Generator & Business Accelerator. GorillaPark is een pan-Europese Business Accelerator voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen starten en snel willen groeien tot internationale topondernemingen. GorillaPark ondersteunt en versterkt startende bedrijven door een exclusief team van ervaren ondernemers beschikbaar te stellen dat ondersteuning biedt bij een snelle groei van “idee naar beursgang”. Naast dit team voorziet GorillaPark ondernemers van bedrijfsfaciliteiten, een informatie-infrastructuur en aandelenkapitaal. “Door het wegnemen van vele kopzorgen van high-tech starters zorgt GorillaPark ervoor dat de ondernemers hun intellectuele en financiële vermogen kunnen inzetten voor het uitwerken van hun unieke waardevolle ideeën en daarmee het voordeel van de “first-mover” kunnen uitbuiten”, aldus Mol.

Mol heeft een kernteam van ervaren topmensen bijeen gebracht dat een schat aan succesvolle ondernemerservaringen met zich meebrengt voor de GorillaPark startups. Deze topmensen zijn o.a. Peter van Oorschot, Chief Operating Officer; Richard Farr, Chief Financial Officer; Frances Mann-Craik, Chief Marketing Officer; Jos de Waard, Chief Customer Services Officer en een spoedig te benoemen Chief Technology Officer. “Technologie in Europa, of het nu komt van de mobiele telefoniebedrijven, of van WAP (Wireless Application Protocol) en Internet-startups, het bevindt zich in een stroomversnelling. Met kantoren door geheel Europa en een ervaren team, onder leiding van Jeroen Mol, zal GorillaPark in een belangrijke behoefte voorzien”, aldus Stephen Marquardt, Managing Director van Merill Lynch International Global Technology Group.

GorillaPark heeft unieke mogelijkheden die van meet af aan bedrijfsprocessen versnellen en zorgen voor hefboomwerking in Europa. GorillaPark heeft kantoren in Amsterdam en Londen met een brug naar de ‘geboorteplaats’ van GorillaPark, Silicon Valley. Voor de nabije toekomst zijn kantoren gepland in Parijs en München. De kantoren voorzien startups van een uitgebreide set van diensten en infrastructuur om in de basisbehoeften van een bedrijf te voorzien zoals meubilair, telefoon en computersystemen. GorillaPark is van plan om ook technische diensten aan te bieden als kwaliteitsgarantie en haalbaarheidsonderzoeken.

GorillaPark’s eerste deelnemende bedrijf, //hot.orange, een in Amsterdam gevestigde website speciaalzaak, heeft geprofiteerd van het samenwerken met het kernteam. “GorillaPark heeft gezorgd voor fondsen, fysieke infrastructuur en een team om ons bedrijfsproces te ondersteunen. Dit stelt ons in staat om ons uitsluitend te richten op onze unieke marktwaarde zonder dat we ons te hoeven bekommeren om de tientallen kleine dagelijkse beslommeringen die je afleiden van het eigenlijke werk. GorillaPark is onmisbaar wanner je snel op de markt wilt doorstoten”, aldus Roel de Hoop, oprichter van //hot.orange.

“GorillaPark is op de markt gekomen juist op het moment dat Europa volop in beweging is” aldus Michel Birnbaum van Close Brothers Equity Markets. “Wij juichen Gorillapark toe en ondersteunen ten volle dit initiatief, dat in alle behoeften van aankomende ondernemers voorziet. Wij hopen dat dit het begin zal zijn van een zeer gewenste ontwikkeling om Europa een vruchtbare vestigingsplaats te laten worden voor snelgroeiende starters op het terrein van de technologie” aldus Birnbaum.

Voor meer gegevens kunt u de website bezoeken: www.gorillapark.com

////////////////////////////////////////////////
Noot voor de redactie (