Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999

Woensdag 13 Oktober

MISHANDELING EN BEDREIGING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is een 15-jarige jongen uit 's-Hertogenbosch aangehouden op verdenking van mishandeling en bedreiging van een 17-jarige plaatsgenoot. Het slachtoffer liep met zijn vriendin over Bijsteren toen hij, zonder aanwijsbare redenen, door de verdachte werd geslagen en geschopt. Bovendien werd hij woordelijk met de dood bedreigd. Nadat het slachtoffer aangifte had gedaan bij de politie kon de verdachte worden aangehouden. Hij bekende de hem ten laste feiten en is na verhoor weer in vrijheid gesteld.

VRACHTAUTO GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Vanaf een bedrijfsterrein aan de Ploegweg in 's-Hertogenbosch is dinsdagavond een groene vrachtauto met open laadbak van het merk Mercedes gestolen. Het slot van het toegangshek naar het terrein is doorgeknipt.

INBREKER VERRAST ('s-Hertogenbosch)

Een onbekend gebleven woninginbreker sloeg dinsdagavond op de vlucht toen bleek dat de bewoonster van een woning aan de Westwal in 's-Hertogenbosch, waarin hij was binnengedrongen, thuis was. De inbreker werd hierdoor verrast omdat hij kennelijk eerst tot twee keer toe had aangebeld om na te gaan of er iemand thuis was. De bewoonster, die op de bovenverdieping was reageerde daarop niet en hoorde korte tijd later gestommel in de woning. Toen -zij daarop door te roepen kenbaar maakte dat zij in de woning aanwezig was sloeg de inbreker op de vlucht. Er wordt niets vermist.

BEDRIJSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een winkel aan de Rompertpassage in 's-Hertogenbosch. Nadat men via een kapot gegooid raam binnen was gekomen vernielde men in de zaak een vitrinekast en nam daaruit een onbekende hoeveelheid parfums en lichaamsverzorgingartikelen weg.

SNELKRAAK ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond vond er een snelkraak plaats in een winkel aan de Arena in 's-Hertogenbosch. Met een vanaf de v.d.Does de Willeboissingel in 's-Hertogenbosch gestolen auto werd de pui van een modezaak kapot gereden. Een aantal voor de winkel geplaatste betonblokken waren eerst opzij geschoven. De schade aan het pand, het interieur en de kleding is aanzienlijk. Het is nog niet bekend wat de daders hebben buitgemaakt.

AUTODIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen zijn vanaf het parkeerterrein aan de Oude Engelenseweg in 's-Hertogenbosch, twee personenauto's gestolen. Het betreft een grijze Mercedes 250 Turbo diesel voorzien van het kenteken HF-DR-21 en een zwarte Mercedes 300 E voorzien van het kenteken HL-VZ-31.

VREEMDELING MET VALS IDENTITEITSBEWIJS ('s-Hertogenbosch)

De vreemdelingendienst in Den Bosch heeft vandaag na een melding van een beveiligingdienst van een bedrijf aan het Veemarktkwartier in 's-Hertogenbosch een 28 jarige Marokkaan aangehouden. De man werkte bij het genoemde bedrijf en bediende zich van een vals identiteitsbewijs. Onderzoek door de vreemdelingendienst wees uit dat de man niet illegaal in ons land verblijft, maar dat er een procedure loopt ter verkrijging van een verblijfsvergunning. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. De herkomst van de valse papieren kon niet worden vastgesteld. Voor soortgelijke feiten konden vorige week twee illegaal in ons land verblijvende Ghanezen, 32 en 33 jaar oud, worden aangehouden. Ook zij waren in het bezit van valse identiteitspapieren. Beiden zijn inmiddels het land uit gezet.