Microsoft opent Domino Day-website op msn.nl

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999

Microsoft opent Domino Day-website op msn.nl

Exclusieve website op msn.nl biedt informatie, beelden en updates over de nieuwste recordpoging van vallende dominostenen

Schiphol-Rijk/Brussel, 13.. oktober 1999 - Microsoft heeft op dominoday.msn.nl een website gelanceerd waarop bezoekers de voortgang kunnen volgen van de komende wereldrecordpoging voor het grootste aantal vallende dominostenen. Gedurende de aanloop naar Domino Day (D-Day), op 5 november, , op 5 november aanstaande wordt op de website voortdurend de voortgang getoond, onder andere via een live webcam, chat-events, plattegronden, schetsen en fotoreportages. Een countdown-timer geeft precies aan hoeveel dagen en uren er nog te gaan zijn en hoeveel stenen er nog geplaatst moeten worden. Het team dat de recordpoging onderneemt, zal een parcours opbouwen dat in totaal ruim 2,5 miljoen stenen zal tellen, 600.000 meer dan het huidige wereldrecord, dat inmiddels bijna een jaar oud is. Microsoft is tevens een van de sponsors van Domino Day 99.

Op de Domino Day-website van msn.nl treffen bezoekers tevens uitgebreide informatie aan over de 60 leden van het Domino-team, waaronder foto's en interviews. Het is tevens mogelijk om tijdens regelmatige chat-events en via e-mail te communiceren met de teamleden. Een nieuwsbrief houdt geïnteresseerden op de hoogte van het laatste nieuws en de voortgang. De site omvat verder informatie over het Domino-evenement, de geschiedenis en de verschillen en overeenkomsten met eerdere recordpogingen.

Msn.nl is de op volledig op Nederland gerichte Internet-portal van Microsoft, met lokale informatie, het laatste nieuws en web-links voor het hele gezin.

SBS6 en Net5 zullen tijdens de aanloop naar Domino Day een aantal TV-programma's uitzenden, met en updates over de voortgang, gevolgd door de live-uitzending van D-Day zelf, op vrijdag 5 november.

Spel en prijsvraag
Bezoekers kunnen van de site een interactief Internet-dominogame van de site downloaden, dat speciaal voor de site is ontwikkeld. Het doel van het spel is uiteraard om zelf een zo complex en groot mogelijk veld met dominostenen te bouwen, compleet met speciale effecten. Natuurlijk bestaat de kans dat iets of iemand per ongeluk het vallen van de dominostenen voortijdig in gang zet, zodat het zaak is om de baan voortdurend in de gaten te houden en eventuele gaten weer op te vullen. De score wordt bijgehouden op de site. Verder kan via de site worden deelgenomen aan een prijsvraag, waarmee de bezoekers leuke prijzen kunnen winnen, waaronder Microsoft SideWinder-joysticks en -stuurwielen, het Microsoft Digital Sound System en Microsoft Flight Simulator.

De Domino Day-website is ontwikkeld in samenwerking met Lost Boys, Knoware en John de Mol Producties en is te vinden op: dominoday.msn.nl. Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.
Microsoft, Windows en Windows NT zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.