Entel kiest Alcatel voor DWDM

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999
Alcatel

Entel kiest Alcatel voor DWDM

Genève, 13 oktober 1999 - Alcatel is door de belangrijkste Chileense operator ENTEL gekozen voor de update van het eerste gedeelte, 1400 kilometer van het netwerk. Alcatel levert de Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM) technologie. ENTEL is hierdoor in staat snel de capaciteit van het netwerk te vergroten met het oog op de enorme groei in de vraag naar bandbreedte.

In de eerste fase wordt het Alcatel Optinex 1686 WM systeem geïmplementeerd, deze apparatuur is in staat is tot 32 lichtkanalen van 2,5 Gbps per stuk te vervoeren, dit kan worden uitgebreid tot 16 lichtkanalen van 10 Gbps. Alcatel levert ook een Operating & Management systeem en de apparatuur voor de creatie van een ATM backbone over DWDM.

ENTEL streeft ernaar om haar Chileense klanten de meest moderne diensten en de beste kwaliteit te leveren. De belangrijkste reden voor de selectie van Alcatel is de leidende positie van Alcatel op het gebied van transmissie oplossingen en de capaciteit van Alcatel om aan alle door ENTEL omschreven vereisten te kunnen voldoen.

Bruno Piacentini, directeur van Alcatel's transmissie activiteiten: "deze overeenkomst, die volgt op andere DWDM leveringen aan Zuid-Amerikaanse operators, consolideert onze positie als de belangrijkste leverancier van DWDM technologie in deze regio. We zijn verheugd ENTEL te kunnen bijstaan bij het tegemoet komen aan de uitdagingen die de telecommarkt voortdurend bieden.

Over Alcatel Alcatel bouwt de volgende generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde end-to-end voice en data oplossingen aan gevestigde en nieuwe operators en bedrijven en consumenten. Met 120.000 medewerkers en een omzet van EURO 21.3 miljard (46 miljard gulden) is Alcatel actief in meer dan 130 landen. De Nederlandse vestiging van Alcatel in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 800 medewerkers.

Noot voor redacties