OEM overeenkomst Alcatel en Arrowpoint Communications

Datum nieuwsfeit: 13-10-1999
Alcatel

Persberichten

Alcatel en Arrowpoint Communications maken OEM overeenkomst voor Content Smart Web Switching bekend

Genève, 13 oktober 1999 - Alcatel, de wereldmarktleider* in ADSL (Asymetric Digital Subscriber Line) en ArrowPoint Communications, de pionier van web switching oplossingen die de web response tijd optimaliseren hebben vandaag een OEM (original equipment manufacturer) overeenkomst bekend gemaakt voor ArrowPoint's Content Smart(tm) web switches. Deze nieuwe producten bieden Alcatel een strategisch platform voor het optimaliseren van web response tijden en de betrouwbaarheid van sites ten behoeve van bedrijfskritische e-commerce en commerciële web-sites waardoor gebruikers web-content sneller en beter kunnen opvragen.

De overeenkomst is de volgende belangrijks stap in de totale "value chain" die Alcatel aan het creëren is voor service providers in relatie met IP netwerken. Het is een aanvulling op de eerdere overname van Assured Acces Technologies, Internet Devices Packet Engines en Xylan.

Alcatel zal co-branded ArrowPoints CS-100 en CS-800 Content smart switches gaan leveren die per direct via de wereldwijde Alcatel organisatie beschikbaar zijn.

Specifiek ontworpen op de wijze waarop het web werkt optimaliseren ArrowPoint's web switches de response tijden, betrouwbaarheid van sites, gebruik van beschikbare infrastructuur waardoor de knelpunten die gebruikers frustreren door lange wachttijden en foutmeldingen effectief worden weggenomen bij web servers en web caches. ArrowPoint's unieke content intelligentie biedt betrouwbare en uistekende web server verkeersmanagement voor een variëteit van moderne e-commerce en streaming diensten, de opvang van piekdrukte en op maat gesneden content caching.

Verheugd met de overeenkomst zegt Martin de Prycker, directeur van Alcatel's carrier data activiteiten: "Alcatel heeft met haar ADSL modems aan de consumenten zijde (CPE - Customer Premises Equipment) en met de DSLAM (Digital Subsciber Access Multiplexer) producten aan operator zijde (Central Office) het bandbreedte probleem opgelost. Alcatel maakt het, dankzij ArrowPoints innovatieve webswitching technologie, service providers nu mogelijk gegarandeerde service levels aan te bieden aan content providers, enterprise e-commerce sites en andere Internet business. In combinatie met Alcatel's volledige portfolio van switching en routing producten is Alcatel de enige leverancier die volledige carrier-class oplossingen voor web-hosting applicaties kan bieden."

"Deze OEM overeenkomst met een leidende partij als Alcatel bekrachtigt ons web switching concept en visie voor het content smart Internet; "zegt Cheng Wu, oprichter van ArrowPoint, president en CEO. "Alcatel biedt een zeer krachtig kanaal voor ArrowPoint's web switching technologie en we zijn klaar om de markt te domineren voor producten die de web response tijden en de betrouwbaarheid van websites optimaliseren. Geen enkele andere oplossing biedt de intelligentie en focus op het web als de onze en de OEM overeenkomst met Alcatel geeft ons een partner die de absolute top in e-commerce en web-business oplossingen heeft."

De knelpunten wegnemen Alcatel kan nu door ArrowPoint's web switch functies als load balancing en Smart Content Replication(tm) de knelpunten bij web hosting door service providers wegnemen.

Service providers kunnen de prestaties van het netwerk en de inzet van de caching middelen ook verbeteren door de mogelijkheid die de webswitches bieden op een intelligente wijze de cache over te slaan voor objecten die niet cachable zijn en door de beschikbaarheid van de content te optimaliseren in alle belangrijke cahing applicaties inclusief transparante proxy en reverse proxy mogelijkheden. Dit optimaliseert de interne bandbreedte bij de service provider waardoor het volume van verkeer en de daarmee samenhangende vertraging vanaf de ADSL apparatuur wordt gereduceerd.

De ArrowPoint CS-100 en CS-800 Content Smart web switches bieden een front-end voor web-servers en cache clusters die de server middelen maximaliseren en de prestaties van web chaches optimaliseren. ArrowPoint's web switches kunnen op een dynamische wijze direct specifieke vragen om content leiden naar de beste site en server van dat moment en zodoende drukke of overbezette sites vermijden. Omdat de ArrowPoint producten beschikken over de unieke intelligentie om onderscheid te kunnen aanbrengen in content op basis van de URL (universal resource locator) en cookies is het de enige oplossing die policy-based prioriteit toekent aan premium content aanvragen of aanvragen van gedefinieerde gebruikers en de Quality of Service daarop aanpast. Dit maakt het niet alleen mogelijk voor web hosting bedrijven hun diensten gelaagd aan te bieden maar bepaald teven de mogelijkheid om volgens service level agreements (SLA's).

* Volgens marktonderzoeksbureau Dittberner Associates, Juni 1999; Dataquest, juli 1999; RHK, jan. 1999.

Over Alcatel Alcatel bouwt de volgende generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde end-to-end voice en data oplossingen aan gevestigde en nieuwe operators en bedrijven en consumenten. Met 120.000 medewerkers en een omzet van EURO 21.3 miljard (46 miljard gulden) is Alcatel actief in meer dan 130 landen. De Nederlandse vestiging van Alcatel in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 800 medewerkers.

Voor meer informatie: Alcatel Nederland, tel. 070 - 3079632 of (alcatel.pr@alcatel.nl)