VNU verwacht emissie aandelen, achtergestelde convertibles

Datum nieuwsfeit: 14-10-1999
VNU

------------------------------------------------------------------------------

Haarlem, 14 oktober 1999

VNU VERWACHT EMISSIE VAN AANDELEN EN ACHTERGESTELDE CONVERTIBLES

VNU N.V. verwacht een emissie van aandelen en achtergestelde in aandelen converteerbare obligaties te doen van EUR 1,1 miljard. De opbrengst van deze emissie zal naar verwachting worden bestemd voor de financiering van de acquisitie van Nielsen Media Research. De omvang van de achtergestelde converteerbare obligatielening zal naar verwachting liggen tussen de EUR 250 en 500 miljoen.

"This is not an offer of securities for sale in the United States. Securities of the company may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration. Any public offering of securities to be made in the United States will be made by means of a prospectus that may be obtained from the company and that will contain detailed information about the company and management, as well as financial statements. Any securities offered will not be registered under the Securities Act of 1933."