Alpinvest tevreden over groei in derde kwartaal

Alpinvest

Naarden, 14 oktober 1999

Alpinvest tevreden over groei in derde kwartaal

Alpinvest heeft een goed derde kwartaal achter de rug. De intrinsieke waarde per aandeel per 30 september groeide in het afgelopen kwartaal met 5,2% en is vastgesteld op EUR 20,87. Ten opzichte van het begin van 1999 bedraagt de groei van de intrinsieke waarde 21%. Alpinvest investeerde in de eerste 9 maanden van dit jaar EUR 147 miljoen. De investeringen zijn gedaan in bedrijven verspreid over West-Europa.

De meest omvangrijke investering van het derde kwartaal werd gedaan in Vetus den Ouden NV. Dit bedrijf heeft een leidende positie als handelsonderneming in scheepstoebehoren, met name voor de pleziervaart. Alpinvest verwierf in augustus een belang van 75% in het Schiedamse bedrijf.
In de high-tech sector werden net als in het eerste halfjaar een aantal zeer interessante investeringen gedaan, waaronder: · Telecats: ontwikkeling van systemen die het telefoonverkeer geheel of gedeeltelijk automatiseren, gevestigd in Nederland. · Intercell: ontwikkeling van kankertherapie, gevestigd in Oostenrijk. · Actelion: onderzoek en ontwikkeling van medicijnen, gevestigd in Zwitserland.
· Unitronics: ontwerp en installatie van telecomnetwerken, gevestigd in Spanje.
· Wago-Curadata: ontwikkelaar van software voor professionele dienstverleners, gevestigd in Duitsland.
De high-tech sector ontwikkelt zich bij Alpinvest tot een belangrijke speerpunt. In dat kader is onlangs een samenwerkingsovereenkomst opgezet met het Israëlische venture capital fonds Giza. In september mocht Alpinvest een nieuwe vijfprocents-aandeelhouder verwelkomen. Enkele weken geleden maakte de Rotterdamse verzekeraar ASR Verzekerings-groep NV bekend een belang van 5,14% in Alpinvest te hebben verworven.

Noot voor redacties