Volvo S80 in Executive-uitvoering

De Volvo S80 Executive

(14 Oktober 1999)

PERSBERICHT:

De Volvo S80, de vorig jaar geïntroduceerde limousine van de Zweedse autofabrikant, kan vanaf heden gekocht worden in een luxueuze Executive-uitvoering. Hiermee voegt Volvo een nieuwe dimensie toe aan haar gamma. De (niet verlengde) Volvo S80 Executive, die discrete luxe en veel beenruimte achter combineert met veiligheid, comfort en functionaliteit, zal met name scoren onder politici, diplomaten en topfunctionarissen uit het bedrijfsleven.

Naast de twee separate zitplaatsen - met extra luxueuze lederen bekleding en de vijf centimeter toegevoegde beenruimte achter, beschikt de Volvo S80 Executive onder meer standaard over vergrote deuropeningen, verwarmbare achterstoelen, multifunctionele armleuning, luxueus middenconsole, 12 Volt-aansluiting voor diverse apparatuur, elektrisch bedienbaar zonnescherm achter en additionele opbergmogelijkheden.

Tot de standaarduitrusting van de Volvo S80 Executive behoren verder Stability & Traction Control (STC), audiovoorbereiding, Electronic Climate Control (ECC), automatische transmissie en lichtmetalen wielen.

Ter completering van het zeer luxe uitrustingsniveau kan voor de Volvo S80 Executive gekozen worden uit diverse Lines, waarvan met name de drie Business-Lines in het oog springen. Deze Lines beslaan diverse combinaties van TV achter, fax, DVD-speler en koelkast.

De Volvo 580 Executive is beschikbaar als 2.5 D Automaat, als 2.9 Automaat/Geartronic en als T6 Geartronic. Tot slot de prijzen:
- Volvo 580 Executive 2.5 D Automaat: f 108.750,-
- Volvo 580 Executive 2.9 Automaat: f 116.950,-