Ries nieuwe directeur TNO Milieu, Energie en Procesinnovatie

Datum nieuwsfeit: 14-10-1999
TNO

H.U. Ries nieuwe directeur TNO Milieu, Energie en Procesinnovatie (TNO-MEP)

14 oktober 1999

De heer H.U. Ries (1945 Oestringen BRD) is door de Raad van Bestuur van TNO benoemd tot nieuwe algemeen directeur van TNO Milieu, Energie en Procesinnovatie (TNO-MEP) in Apeldoorn. Hans Ries zal de functie met ingang van 1 november 1999 vervullen en daarmee leiding geven aan de verdere uitbouw van dit TNO-instituut en de belangrijke ontwikkelingen rond het Business Park Environmental Technology Valley E.T.V. in Apeldoorn en de internationale activiteiten van TNO-MEP.

De heer Ries was hiervoor als managing director werkzaam bij Mannesmann-Rexroth Hydraudyne Hydrauliek BV, een zelfstandige werkmaatschappij van de Duitse multinational Mannesmann-Rexroth. Als gastdocent was hij betrokken bij verschillende onderwijsinstellingen zoals KUN-Stichting Duitsland Studie.

Op het bestuurlijke vlak is de heer Ries o.a. actief als regiovoorzitter bij het Nederlands Centrum voor Directeuren en Commissarissen, als Lid van de Adviesraad Hogeschool `s-Hertogenbosch en de ABT-Academie NL. Hij is bestuurslid van de NAP en oud-voorzitter van de Brabantse Export Sociëteit.

De heer Ries heeft de Duitse nationaliteit, is getrouwd en heeft twee kinderen.
Meer informatie:
TNO Milieu, Energie en Procesinnovatie