CMG en Esat Digifone: mobiele Internetservice realiteit

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999

CMG en Esat Digifone maken mobiele Internetservice realiteit

Ierse GSM-operator kiest voor CMG's WAP Service Broker

Utrecht, 15 oktober 1999 - Esat Digifone gaat haar klanten via WAP Service Broker van CMG Telecommunications en het scherm van hun mobiele telefoon toegang verlenen tot bepaalde Internetinformatie. Sinds vorige week stelt dit bedrijf deze nieuwe service - Dot digifone-on-line - aan haar klanten beschikbaar. Esat Digifone is daarmee een van de eerste mobiele operators ter wereld, die Internet over GSM tot een realiteit heeft gemaakt. Door gebruik te maken van CMG's WAP Service Broker, kan Digifone de informatie selecteren die haar klanten willen hebben.

De WAP Service Broker maakt veilige, gecontroleerde en doelgerichte services mogelijk. De gebruiker kan hier intuïtief mee omgaan en kan ze eenvoudig naar eigen wens aanpassen. Met de WAP Service Broker kunnen service directories worden gecreëerd, die uitsluitend geautoriseerde informatie bevatten. Digifone kan het platform vervolgens benaderen en haar gebruikers de services laten configureren en personaliseren die zij wensen.

Peter Maathuis, directeur marketing van CMG Telecommunications, zegt hierover: "Dankzij WAP komen er nu eindelijk geavanceerde services, die toch eenvoudig bruikbaar zijn. Met de WAP Service Broker kunnen de mobiele aanbieders gemakkelijk veilige en eenvoudig te beheren services ontwikkelen. Operators kunnen daardoor een veel snellere acceptatie van nieuwe, geavanceerde diensten door het publiek verwachten."

Barry Maloney, Chief Executive van Esat Digifone: "Wij zijn een van de eerste mobiele operators ter wereld en de eerste in Ierland, die deze dienst voor onze klanten introduceert. Dit vormt onderdeel van ons doorlopend streven om onze klanten te voorzien van toonaangevende technologie. In het begin zullen gebruikers met Dot digifone-on-line uiteenlopende informatie kunnen benaderen, bijvoorbeeld nieuws, het weerbericht, informatie over vertrek- en aankomsttijden van vliegtuigen, voorspellingen van de paardenkoersen, aandelenkoersen en amusement. Zij kunnen de service benutten vanuit Ierland of het buitenland, zodat zij voortdurend op de hoogte blijven van wat er aan het thuisfront gaande is. Binnen enkele maanden zal de dienst volledig interactief zijn en ook functionaliteit voor on-line e-commerce bieden. Dan kunnen onze klanten hiermee ook een vliegtuigstoel boeken, bioscoopkaartjes bestellen of andere opdrachten plaatsen."

CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Verenigde Staten en China. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V., contactpersoon: Helen Hosman, Corporate Communicatiemanager, Tel: 020 - 503 30 00,
E-mail adres: (Helen.Hosman@cmg.nl) of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Robert de Moll, Tel. 023 - 562 82 08, E-mail adres: (robertdm@monogram.nl).