ENECO moderniseert kabelnet in Sliedrecht

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999
ENECO

Capelle a/d IJssel, 15 oktober 1999.

ENECO moderniseert kabelnet in Sliedrecht

ENECO KabelTV & Telecom is deze week gestart met de modernisering van het kabeltelevisienet in de gemeente Sliedrecht. Van het bestaande net, dat ENECO enkele jaren geleden van de gemeente overnam, worden de hoofdkabels vervangen door glasvezelkabels. Dit is ca. 20% van de kabels. De coaxkabels naar de woningen hoeven niet vervangen te worden. Tevens vernieuwt ENECO alle versterkerkasten. Na de modernisering kunnen de signalen twee kanten uit door het net en neemt de capaciteit van het net aanzienlijk toe. ENECO kan daardoor in de toekomst naast radio- en tv signalen ook andere diensten aanbieden, zoals toegang tot het internet. De werkzaamheden aan het kabelnet zijn medio maart 2000 gereed.

Om de nieuwe kabels aan te kunnen brengen worden eerst buizen in de grond aangebracht. Hiervoor worden graafwerkzaamheden verricht. ENECO streeft ernaar om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Nadat de buizen zijn gelegd, worden de nieuwe kabels hier doorheen geblazen. Hier merkt men niets van. De kabels worden tenslotte aangesloten op nieuwe versterkers die over de stad verspreid staan. Bij het aansluiten van de versterkers zullen per wijk korte signaalonderbrekingen ontstaan. Bewoners van Sliedrecht krijgen voor de signaalonderbrekingen bericht via een huis-aan-huis bezorgde brief. Ook in de huis-aan-huis bezorgde weekbladen zal ENECO signaalonderbrekingen bekend maken.

Klanten met vragen kunnen op werkdagen gratis bellen met de afdeling Service & Informatie van ENECO KabelTV & Telecom 0800 - 0603.