Intergraph introduceert INtools 4.2 Instrumentatie software

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999

Intergraph introduceert INtools 4.2 Instrumentatie software

Hoofddorp, 15 oktober 1999 - Intergraph Corporation (NASDAQ: INGR) heeft onlangs versie 4.2 geïntroduceerd van Intergraph INtools™, software voor ontwerp, onderhoud en ge-gevensbeheer van instrumentatiesystemen. Versie 4.2 biedt meer dan 300 verbeteringen, waaronder twee compleet nieuwe modules (Construction & Commissioning en Spec Binder), een volledige integratie met Intergraph SmartSketch® 3.0, nieuwe SmartLoop features, aan-vullende integratiemogelijkheden en andere upgrades, zoals custom data browsers, en verbe-terde toepassingsmogelijkheden.

De nieuwe mogelijkheden van versie 4.2 betekenen een significante verbetering van INtools, onder meer dankzij een heldere, sterk gebruiksvriendelijke interface die training vrijwel over-bodig maakt en die consistentiecontroles uitvoert op ontwerpen en data. Hierdoor vermindert de kans op fouten en verbetert de nauwkeurigheid van de gegevens.

Voor de instrumentatie- of control-engineers, ontwerpers, operators en het onderhoudsperso-neel, biedt INtools alle functionaliteit voor de meeste instrumentatiewerkzaamheden binnen één eenduidige omgeving. INtools beslaat alle fasen van de ‘facility life cycle’, van ontwerp en installatie tot en met onderhoud en service, inclusief aanpassingen en modernisaties. IN-tools draait onder Microsoft® Windows®-besturingssystemen.

Functionaliteitsuitbreiding met twee nieuwe modules De nieuwe Construction & Commissioning-module biedt gebruikers de mogelijkheid instru-mentatiewerkzaamheden bij leveranciers/contractors te volgen en te beheren. Elke taak be-staat uit een aantal activiteiten die zijn opgenomen in een index, waardoor het voor leveran-ciers/contractors mogelijk is per item offertes uit te brengen. De module ondersteunt hierdoor de kostprijsbeheersing die is gerelateerd aan constructie en commissioning.

De nieuwe Spec Binder-module maakt het mogelijk een verzameling van instrument-specificatie-sheets aan te maken en deze als één package te beheren. De module volgt auto-matisch de afzonderlijke instrumentatie-tags in de package en biedt notatietools, archive-ringsmogelijkheden en specifieke printing-opties. Met Spec Binder kunnen gebruikers mak-kelijk grote hoeveelheden projectdata beheren op basis van packages, wat niet alleen tijd be-spaart, maar ook zorgt voor gegevensconsistentie.

SmartSketch 3.0-integratie brengt CAD-kosten omlaag INtools 4.2 biedt volledige integratie met Intergraph SmartSketch 3.0 en bevat een evaluatie-versie van deze kosteneffectieve 2D-ontwerpsoftware voor diagrammen en technische sche-ma’s. De relatief lage aanschafprijs van SmartSketch 3.0 (Fl 1.450,- excl. BTW) in vergelij-king met MicroStation of AutoCAD, brengt direct de softwarekosten omlaag voor het genere-ren van ‘loop-drawings’ en hook-up diagrammen, terwijl het de productiviteit verbetert en de legacy bestandsintegriteit behouden blijft. SmartSketch biedt gebruiksgemak in combinatie met specifieke
productiviteitsverbeteringen die zelfs dure CAD-systemen niet bieden. Zo kunnen met behulp van de Microsoft Office-integratie bijvoorbeeld instrumentatietekeningen worden toegevoegd aan onderhouds- en testdocumenten of spreadsheets.

Uitbreiding SmartLoop-functionaliteit
Verbeteringen in de Loop Drawings-module betreffen onder andere uitbreidingen van de SmartLoop-mogelijkheden. Nieuwe tekeningpresentatieopties behelzen zaken als ondersteu-ningshardware, series of parallel device panels en overall shield, naast zaken zoals redlining en door de gebruiker zelf te definiëren watermerken. Gebruikers krijgen hierdoor meer moge-lijkheden om specifieke workflows in ontwerp- en plant-omgevingen in te zetten en zo een-voudige en aanpasbare ‘loop drawings ’ te maken. SmartLoop, geïntroduceerd in versie 4.1, genereert ‘loop-diagrammen’ zonder gebruik te maken van externe CAD-programma’s zoals AutoCAD of MicroStation. Het SmartLoop-diagram is een interface naar de instrumentatie-data en maakt het mogelijk om connecties en gerelateerde data direct op het diagram aan te passen.

Integratie met third-party- en Intergraph-software INtools 4.2 biedt nieuwe integratie met onder meer Aspen Zyqad, SAP R/3 en Intergraph SmartPlant® P&ID. INtools kan procesdata importeren vanuit Aspen Zyqad en invoeren in de line-data voor piping en gerelateerde instrument-tags. SAP R/3-gebruikers kunnen toegang krijgen tot specifieke installatiedata en lokatiedata via een Application Programming Interface (API) en een synchronisatiemechanisme dat de R/3-database bijwerkt. Verder kan geïmpor-teerde data vanuit SmartPlant P&ID worden toegevoegd aan meerdere instrument-tags in IN-tools.

Verbeterde data-entry, import en editing
Ook de data-entry, import en editing is verbeterd in INtools 4.2. Workflow-controles bepalen de volgorde van data-entry door het toekennen van datatoegang aan verschillende gebruikers-groepen. Verder kunnen gebruikers hun browser-module aanpassen voor eenvoudige, multi-record data-entry. Nieuwe features in de ‘Merger Utility’ bieden de mogelijkheid verschillen-de databronnen te vergelijken en data samen te voegen. De verbeterde importmogelijkheden besparen data-entry en datacontrole door directe data-import voor de Specifications-module mogelijk te maken.

Intergraph Corporation
Intergraph Corporation (www.intergraph.com/nederland) levert complete software-oplossingen op het gebied van Engineering en Geografische Informatiesystemen (GIS) voor de procesindustrie, de bouw-, energie-, telecom- en transportsector en lokale en nationale overheden. Intergraph biedt haar klanten software, hardware, ondersteuning, training en advies. Met ruim 30 jaar ervaring op het gebied van interactieve grafische oplossingen wordt Intergraph door analisten gezien als marktleider in deze sectoren. Intergraphs softwareoplossingen voor de proces-industrie bestaan o.a. uit het Plant Design System™ (PDS), SmartPlant™ en Notia™ Data Warehouse. Wereldwijd gebruiken ingenieursbureaus, ontwerpers, constructeurs en eigenaren van productie-installaties in de petrochemische, chemische, olie/gas-, energie-, farmaceutische, levensmiddelen- en mijnbouwindustrie deze software voor de uitvoering en automatisering van projecten gedurende de volledige levensduur van de installatie. Met een aandeel van 54 procent is Intergraph marktlei-der op de softwaremarkt voor 3D Plant Design en Visualisatie. Intergraphs aandeel op de softwa-remarkt voor Plant Design, gebaseerd op Microsoft® Windows NT, bedraagt 84 procent (bron: Daratech, Inc.).

Voor meer persinformatie:
Intergraph Benelux B.V.