EMC voltooit acquisitie van Data General

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999

EMC voltooit de acquisitie van Data General

Nieuwegein, 14 oktober 1999 - EMC Corporation heeft de acquisitie van Data General Corporation afgerond. Volgens de overeenkomst voor deze acquisitie, die werd aangekondigd op 9 augustus 1999, zal elk gewoon aandeel van Data General worden ingewisseld voor 0,3125 gewoon aandeel van EMC. Deze verhouding is gebaseerd op de gemiddelde aandelenkoers gedurende een periode van twintig dagen, die eindigde op 1 oktober 1999.

De acquisitie van Data General zal EMC's portfolio van intelligente, bedrijfsbrede opslagsystemen, software en services verder versterken, door de toevoeging van de CLARiiON middelgrote computersystemen van Data General. De AViiON serveractiviteiten van Data General zullen gericht blijven op de UNIX- en Windows NT-markt, de NUMA (non-uniform memory access) technologie en het tegemoetkomen aan de eisen van haar grote, wereldwijde klantenbestand.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Rob Venstra of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).