Toshiba introduceert Satellite 2100CDS

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999

Satellite 2100CDS:
betaalbare kwaliteit voor consument en professional

Capelle a/d IJssel, 15 oktober 1999 - De serie Toshiba Satellite 2000 notebook computers voor thuisgebruik en kleine kantoren is uitgebreid met de Satellite 2100CDS. Het nieuwe systeem is gebaseerd op de snelste AMD-processor voor notebook PC’s van dit moment en omvat alles wat de mobiele gebruiker zich maar kan wensen, inclusief internetfaciliteiten.

De notebook PC’s in de serie Satellite 2000 hebben zich inmiddels bewezen als economische en uiterst complete instapmodellen voor consumenten, studenten en thuiswerkers alsmede kleine & middelgrote kantoren. De lage prijsstelling (ƒ 3.306,-- of 1.500 euro, exclusief btw) van de Satellite 2100CDS is bereikt zonder enig compromis te doen aan de kwaliteit die men van Toshiba gewend is. Het systeem speelt daarmee precies in op de trend dat ook thuis steeds vaker een notebook PC de voorkeur krijgt boven een desktop systeem.

Dankzij het ingebouwde V.90 modem is het systeem volledig geschikt voor internet. Met de speciale Easy Keys is het leggen van contact met internet een kwestie van een enkele toetsdruk.

De Satellite 2100CDS heeft een 400 MHz AMD K6-2 processor die speciaal voor mobiele systemen is ontwikkeld, 32 MB RAM-geheugen (uitbreidbaar tot 160 MB), een harde schijf van
4 GB, een ingebouwde 24 speed CD-ROM speler, een eveneens ingebouwd V.90 modem, een diskettestation en een 12,1 inch DSTN kleurenbeeldscherm. De geïntegreerde stereo luidsprekers dragen bij aan het multimedia-karakter van het systeem.

De stijlvolle behuizing van de Satellite 2100CDS meet 309 bij 259 bij 43 millimeter. Het complete systeem weegt slechts 3,1 kilogram en wordt geleverd met het besturingssysteem Windows 98 (in de talen Nederlands, Engels en Frans), Microsoft Works 4.5 en de energiebesparende Toshiba SecureSleep faciliteiten.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux, contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: (inno.frencken@toshiba.nl)
_______________________________________________________________________

Noot voor redacties