Satellite 2610CDT: complete multimedia notebook pc

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999

Satellite 2610CDT:
fraaie, complete multimedia notebook PC voor de consument

Capelle a/d IJssel, 15 oktober 1999 - Vandaag introduceert Toshiba de Satellite 2610CDT notebook PC. De uiterst complete uitrusting is ondergebracht in een fraaie, compacte en nieuw gestileerde, blauw/zilveren behuizing. Gezien de lage prijsstelling en bedieningsgemak is de Satellite 2610CDT uitstekend geschikt voor de consumenten- en studentenmarkt. De grote capaciteit, het comfort, het TFT-kleurenbeeldscherm en de uitgebreide multimedia-faciliteiten maken het systeem echter ook geschikt voor kleine bedrijven en thuiswerkers. De prijs van de Toshiba Satellite 2610CDT bedraagt ƒ 4.308,-- (1.955 euro), exclusief btw.

Multimedia
De multimedia-faciliteiten omvatten een CD-speler, ingebouwde luidsprekers, het Toshiba Bass Enhanced geluidssysteem en een haarscherp en helder 12,1 inch TFT-kleurenbeeldscherm met een resolutie van 800 bij 600 pixels. Het beeldscherm wordt aangestuurd door een videosysteem (met 2,5 MB videoRAM) dat voldoende capaciteit biedt om animaties en video’s weer te geven. De CD-speler (24 speed) wordt bediend met vier speciale toetsen die in de zachte polssteun onder het toetsenbord zijn aangebracht. De CD-speler kan ook worden gebruikt als het systeem is uitgeschakeld.

Internet
De Satellite 2610CDT is volledig voorbereid voor toegang tot internet. Alle drivers daarvoor zijn standaard op de harde schijf geïnstalleerd. Bovendien beschikt het systeem over een speciale Easy Key waarmee het contact met internet middels een enkele toetsdruk kan worden gelegd. Met twee, eveneens in de polssteun ingebouwde, toetsen kan de muis in de ‘scroll’-mode worden gebruikt. Dat is vooral handig bij het doorbladeren van lange internetpagina’s en tekstdocumenten. Ook het voor internettoegang noodzakelijke modem (V.90) is in het systeem ingebouwd.

Software
Op de harde schijf van de Satellite 2610CDT zijn het besturingssysteem Windows 98 (in de talen Nederlands, Frans en Engels) en de applicaties van Microsoft Works 4.5 voorgeïnstalleerd aanwezig. Bovendien wordt Corel WordPerfect Suite 8 meegebundeld om al direct een compleet scala applicaties onder handbereik te hebben. Daarnaast zijn ook Toshiba’s energiebesparende ‘secure sleep’ faciliteiten geïnstalleerd.

De techniek
Het systeem is uitgerust met een Intel mobile Celeron processor op 433 MHz en een geheugen van 64 MB (uitbreidbaar tot 192 MB). Eveneens standaard ingebouwd zijn een harde schijf van 6 GB en een diskettestation.
Met een volledig opgeladen batterij kan op de Satellite 2610CDT tot zo’n drie uur onafhankelijk van het lichtnet worden gewerkt. Een lichtnetadapter voor het opladen van de batterijen en voor het werken op het lichtnet wordt standaard meegeleverd.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux, contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: (inno.frencken@toshiba.nl)
_______________________________________________________________________

Noot voor redacties