Premies volks- en werknemersverzekeringen vastgesteld

Datum nieuwsfeit: 15-10-1999
expostbus51

RVD/DV

MINISTERRAAD: PREMIES VOLKS- EN WERKNEMERSVERZEKERINGEN EN ...

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Persbericht Ministerraad
15 oktober 1999

PREMIES VOLKS- EN WERKNEMERSVERZEKERINGEN EN OVERHEVELINGS-TOESLAG

VASTGESTELD

De ministerraad heeft op voorstel van staatssecretaris Hoogervorst van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de premies voor de volks- en werknemersverzekeringen en de overhevelingstoeslag voor 2000 vastgesteld.

Premies sociale verzekeringen per 1 januari 2000 (in procenten) (tabel verkrijgbaar via Persvoorlichting Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, telefoon 070 - 3334433).

De basispremie WAO geldt voor iedere werkgever. De gedifferentieerde WAO-premie wordt per bedrijf vastgesteld. Voor de berekening van deze premie wordt de rekenpremie gebruikt. De gedifferentieerde premie wordt berekend door op de rekenpremie een opslag of een korting toe te passen. De hoogte van de opslag of de korting wordt bepaald door het aantal werknemers dat bij een bedrijf in de WAO belandt.

RVD, 15.10.1999

15 okt 99 16:30