Het Net introduceert Clubnet

Datum nieuwsfeit: 18-10-1999

PLANET INTERNET/HET NET

Gratis website voor alle clubs

GRATIS INTERNETSITE VOOR ELKE CLUB

Het Net introduceert de nieuwe dienst .Clubnet.. Iedereen die het wil, kan een gratis internetsite maken voor een bestaande of een virtuele club. Clubnet is toegankelijk voor iedereen, ongeacht de provider.

De nieuwe dienst biedt de mogelijkheid om op een leuke en snelle manier in contact te komen met anderen. Gezien de vele Engelstalige virtual communities die er inmiddels op internet zijn, zal deze formule zonder meer ook in Nederland aanslaan.

Clubs in alle vormen en maten
De clubpagina is de ontmoetingsplaats voor de leden van een club. Zij kunnen hier nieuws uitwisselen, hun mening geven over discussiepunten, foto.s uitwisselen en chatten. De oprichter bepaalt wie er lid mag worden en wie er actief mee kan doen. Bij een bijvoorbeeld bestaande sportvereniging zullen dat alleen de eigen leden zijn. Maar een fanclub of discussiegroep zal iedereen die al surfend als gast langs komt, verwelkomen als lid. De site van Clubs (www.clubs.nl) is daarom een interessante plek om wat rond te snuffelen. Via Clubs kun je anderen vinden met wie je interesses deelt.

Een club oprichten, lid worden of gewoon kennismaken Clubnet maakt het erg gemakkelijk om de stap naar een eigen internetpagina te zetten. Er is geen speciale expertise vereist. De bouwblokken zijn allemaal voorgeprogrammeerd: een homepage, een nieuwsblok, een discussierubriek, een foto-album, een chatroom en binnenkort een icq-achtige functie (die leden de mogelijkheid geeft één op één te communiceren). Iedere club krijgt 6 MB aan ruimte. De oprichter, die het beheer met bepaalde leden kan delen, kan alle elementen van de site naar wens aanpassen.

Iedereen kan een kijkje nemen bij alle clubs, die zijn gerubriceerd op een indexpagina. Hoeveel je per club krijgt te zien, verschilt van site tot site.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties