Inhoud Sun relatiemagazine Open Solutions

Datum nieuwsfeit: 18-10-1999

De nieuwe Open Solutions is uit

Sun's relatiemagazine Open Solutions is uit met daarin weer een uitgebreid overzicht van de uiteenlopende oplossingen die Sun heeft geïmplementeerd.

* Service Providers bouwen aan nieuwe economie Service Providers (SP's) gaan een belangrijke rol spelen in de nieuwe Neteconomie. Dat is Sun's overtuiging. Sun heeft daarom besloten om wereldwijd de verschillende SP's - van Internet Service Provider en Application Service Provider tot bijvoorbeeld Content Service Provider - zeer intensief te ondersteunen.

* 2B Interactive realiseert volledig geïntegreerde e-commerce oplossingen Veel ondernemingen willen de stap naar e-commerce wel zetten, maar niet iedereen is op de hoogte van de ingrijpende consequenties die deze nieuwe manier van zakendoen voor een organisatie heeft.

* Rabobank International implementeert nieuw grootboeksysteem Rabobank Securities, onderdeel van Rabobank International, moest voor het eind van 1998 een nieuw grootboeksysteem verwezenlijkt hebben. Niet alleen was de euro in aantocht, ook de overgang naar een nieuw millennium en de daarmee samenhangende eisen met betrekking tot millennium- bestendigheid vroegen om snelle acties.

* Samenwerking Sun en Signaal is strategische keuze Ruim 15 jaar al gebruikt Hollandse Signaal- apparaten BV (Signaal) Sun-systemen voor de softwareontwikkeling en de ontwikkeling van geïntegreerde defensiesystemen. "De hardware is zeer betrouwbaar en de mensen denken mee bij de realisatie van oplossingen", weet Henk Scholte in 't Hof, Hoofd IT Services Signaal.

* KNMI verzamelt seismologische gegevens met cruciale Java-applicatie van IC Group Iedereen kent de weersverwachtingen van het KNMI. Maar dat in De Bilt al sinds 1904 de seismische activiteit van de aarde nauwlettend in de gaten wordt gehouden, is bij minder mensen bekend.

* Nedap CTP ontwikkelt oplossing voor onbemande tankstations Het eerste onbemande tankstation is onlangs in Rotterdam in gebruik genomen. De Nederlandse Apparatenfabriek - Nedap - verantwoordelijk voor de productie en implementatie van dit systeem, maakte hiervoor gebruik van Java-technologie. Binnenkort volgen er meer toepassingen want "Java opent allerlei nieuwe deuren voor commerciële toepassingen".

* Probleemloze migratie naar Solaris op SPARC Voor grote, internationaal opererende bedrijven als Sony Music, Visa en Heineken levert Byelex Workgroup Technologies oplossingen op het gebied van e-commerce, intranet en process management. Deze zijn gebaseerd op Lotus Notes en Domino en worden ontwikkeld op de 'crystal box' Solaris voor SPARC.

* Intelligent Network nog slimmer met Java Niet eerder heeft een technologische ontwikkeling zo snel om zich heen gegrepen als het Internet. De gevolgen doen zich dagelijks gelden met steeds nieuwe mogelijkheden en toepassingen. Deze ontwikkeling staat in schril contrast met die op het gebied van het traditionele Public Switched Telephone Network (PSTN), en meer in het bijzonder op het gebied van diensten op het terrein van Intelligent Network (IN).

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.