Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 18-10-1999

Maandag 18 Oktober

WONINGINBRAKEN

Zondagavond werd een woninginbraak ontdekt in Uden en Eerde. Op de Zonneweide in Uden werd een huis helemaal doorzocht. Het is nog niet duidelijk wat er weg is. Uit een woning aan de Kapelstraat in Eerde verdween zondagavond een kleurentelevisie. Van de woning was een deur vernield.

ONDER INVLOED

In de nacht van zondag op maandag werd op de Wilhelminastraat in Uden een 35-jarige automobilist uit Venhorst aangehouden wegens het gebruik van alcohol. De man kreeg een rijverbod van vijf uur en een boete van f.1.200,--.

GESTOLEN AUTO TERUG

De politie trof vanmorgen op de Gagelstraat in Schaijk een rode Alfa Romeo aan. Na onderzoek bleek dat de auto op 14 oktober j.l. was gestolen in de regio Oss. Van het voertuig was een portierslot vernield.

GELD WEG

In een medische praktijk aan de Scheisestraat in Schaijk is zondag overdag ingebroken. De dader vernielde een lichtkoepel en nam vervolgens een geldkistje met klein geld weg.

GEWONDE BIJ AANRIJDING

Op de Morene in Uden is vanmorgen een 17-jarige meisje bij een aanrijding gewond geraakt. Het slachtoffer werd aangereden door een 26-jarige automobiliste uit Uden. Het meisje liep een gebroken sleutelbeen op. Zij werd voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.

BANKOVERVAL

Vanmiddag rond 13.40 uur is een overval gepleegd op een bank aan de Drossaard in Uden. Een onbekend gebleven gemaskerde man dreigde in het gebouw met een vuistvuurwapen. Op dat moment waren er drie medewerkers en vier klanten in het bankgebouw. De man is zonder geld weer per fiets vertrokken richting park Lauwere. De (dames)fiets werd even later teruggevonden in de struiken bij de Palsterschool aan de Germenzeel. De man was gekleed in een beige coltrui, een sweatshirt en droeg een bivakmuts en een zwart/groen camouflagejack. Ook droeg hij een blauwe kappabroek met een gele streep aan de zijkant. Op dit moment worden medewerkers en getuigen verhoord.