Ericom Software levert PowerTerm Java

Datum nieuwsfeit: 18-10-1999

Ericom Software levert PowerTerm Java

Makkelijk te installeren en te gebruiken Web-to-host connectiviteitsproduct

Amsterdam, 18 oktober 1999 - Brain Force Software start met de distributie van PowerTerm® Java van Ericom Software. Deze oplossing maakt platformonafhankelijke toegang mogelijk tot mission-critical-applicaties. De Client/server-architectuur van PowerTerm Java werkt met hosts als IBM AS/400, IBM mainframe, UNIX, Hewlett-Packard en Digital. Het biedt uitgebreide, betrouwbare toegang tot het netwerk van de onderneming vanuit elke Java-gebaseerde browser.

PowerTerm Java is de nieuwste toevoeging aan de PowerTerm-terminalemulatieserie, waarmee Ericom haar entree maakt op de markt van de Web-to-host connectiviteit. Op die markt wordt de vraag naar cross-platform-comptabiliteit, veiligheid en flexibiliteit in host access steeds groter. Met PowerTerm Java kunnen partners, medewerkers en bijkantoren mission-critical-applicaties toepassen via het Web en Java-geschikte desktops. PowerTerm Java werkt zowel met Windows NT, Windows 98 en 95, als met Mac, UNIX en netwerk- computers. De beperkte omvang van de Java-applicatie maakt een snel en efficiënt gebruik mogelijk.

Ericom CEO Eric Heyman: "Tegenwoordig moet een Management Information System (MIS)-manager zoveel mogelijk toegang bieden en de kosten terugbrengen. Dit is mogelijk met PowerTerm Java: het biedt de laatste stand van de technische mogelijkheden en versnelt de ROI van de onderneming."

PowerTerm Java biedt een krachtig gecentraliseerd beheer en volstaat met single-point-installatie. Gevreesde extra kosten voor het bieden van ondernemingsbrede connectiviteit blijven uit, want PowerTerm Java reduceert de costs of ownership. De systeembeheerder beheert centraal de hostlijst en kan individuele gebruikersvoorkeuren vastleggen. PowerTerm Java is onbeperkt uit te breiden voor elk formaat business. Secure Sockets Layer (SSL) en Transport Layer Security (TLS) worden momenteel in de PowerTerm Java ingebouwd. Verder beschikt de applicatie over handige gebruikstools, zoals copy en paste van blokken, regels en woorden, gelijktijdig gebruik van meerdere sessies, 80-132 column support en nog veel meer.

Brain Force Software is sinds de oprichting in 1983 in Oostenrijk actief als consultant en distributeur van software voor grote ondernemingen. In november 1997 opende Brain Force Software een kantoor in Amsterdam. Dit kantoor bedient de markt in Nederland, België en Luxemburg, en concentreert zich op de verkoop van systeembeheersoftware voor Client/Server-systemen. In datzelfde jaar behaalde het bedrijf een omzet van 37,5 miljoen DM en een nettowinst op de balans van 1,8 miljoen DM. Door de overname van bestaande onderhoudscontracten beschikt de nieuwe vestiging in Amsterdam al over een aanzienlijk aantal klanten, waaronder VOLVO, Philips, Libertel, Alcatel Bell, Amsterdams Uit Buro, Alfa Laval, Nederlands Rundvee Syndicaat en het Kadaster.

Brain Force Software heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland zelfstandige divisies en is officieel distributeur en vertegenwoordiger van onder andere Axent Technologies, Bridgehead, Ericom, Heroix, Process Software, Raxco, SQL Software, Unison en Wyatt River Software. Op 10 juni 1999 heeft Brain Force Software, na een intensieve voorbereiding van een jaar, als eerste Oostenrijkse IT-onderneming een notering gekregen aan de beurs van Frankfurt.

Voor meer informatie:

BRAIN FORCE SOFTWARE Lammers van Toorenburg PR Paul Walstra Caroline de Zoeten Tel.: 020 312 0518 Tel.: 030 656 5070 email: (Paul.Walstra@brainforce.com) email: (caroline@lvtpr.nl)