Grontmij neemt Belgisch ingenieursbureau Agipar over

Grontmij

Persbericht:

Grontmij neemt het Belgische ingenieursbureau Agipar over

Het advies- en ingenieursbureau Grontmij heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van Agipar nv, een in Brussel, Antwerpen en Beersel gevestigd ingenieursbureau met als kernactiviteiten bouw, infrastructuur en milieu.
Agipar telt 140 medewerkers en realiseert naar verwachting in 1999 een omzet van circa 13 miljoen. De onderneming werkt zowel voor de overheid als het industriële bedrijfsleven en neemt de vierde positie in op de Belgische markt.
Tot de Agipar Groep behoren de bedrijven Atenco, Clerckx en TKB.

Door deze overname, uit eigen middelen gefinancierd, wordt de strategie van Grontmij om in België een tweede thuismarkt te realiseren ingevuld.
De dienstverlening van Agipar is complementair aan de reeds bestaande Belgische deelnemingen van Grontmij: Belgroma, Verschaeve en BnS Engineering. De sterke positie van Agipar in de bouw en infrastructuur geeft de mogelijkheid extra accent te leggen op multidisciplinaire projecten in de infrastructuur en bouw; een marktgebied dat in België naar verwachting in omvang zal toenemen.

De totale-omzetprognose voor de Grontmij-deelnemingen in België (BnS, Belgroma,Verschaeve en Agipar tezamen) komt in 1999 uit op ruim 30 miljoen, bij een personeelsomvang van 400 medewerkers. De combinatie behoort daarmee tot de drie grootste ingenieursbureaus in België. Agipar wordt per 1 januari 2000 geconsolideerd. Naar verwachting zal deze overname aan de winst per aandeel in 2000 een bijdrage leveren van 0,25.

Agipar bestaat uit een groep van multidisciplinaire studie- en adviesbureaus, die plannen en projecten realiseert op het gebied van bouw, industrie, milieu, verkeer en infrastructuur. De Agipargroep werkt voor nationale en internationale opdrachtgevers in de publieke en private sector.

Grontmij, internationaal advies- en ingenieursbureau met 3000 medewerkers, werkt aan de verbetering van het woon-, werk- en leefklimaat. De onderneming beschikt over veelzijdige expertise en is in staat, binnen elke contractvorm en veelal in partnership, multidisciplinaire projecten te regisseren en te realiseren in het landelijke en stedelijk gebied.

De Bilt, 19 oktober 1999

Voor meer informatie: