Politie Eemland-Zuid lost series bedrijfsinbraken op

Datum nieuwsfeit: 19-10-1999
Politiebericht

Korps: Utrecht, plaats: Diverse 10/19/99

Series bedrijfsinbraken opgelost/
Zeist, 19 oktober 1999.

Drie inbrekers aangehouden.

Door de politie van district Eemland-Zuid werd een onderzoek ingesteld naar een serie bedrijfsinbraken in Amersfoort. Er werden 3 verdachten aangehouden. Het betrof 3 mannen uit Achterveld, Baarn en Nijkerk van 23 en 24 jaar oud.

Tijdens het verhoor van deze verdachten werd ook nog een serie bedrijfsinbraken in het district Binnensticht opgelost.

Het ging om een inbraak bij het Nederlandse Rode Kruis in Maartensdijk, een inbraak bij het gemeentehuis in Maartensdijk, een inbraak bij een bedrijf aan de Industrieweg in Maartendijk, 2 inbraken bij een bedrijf in Den Dolder, een inbraak in een bedrijf te Bilthoven en een inbraak in een bedrijf te Zeist. Alle 7 inbraken werden gepleegd in de periode april-mei 1999.

De buit van de dieven bestond hoofdzakelijk uit computerapparatuur. De verdachten zijn in bewaring gesteld.