Vernieuwde website Anne Frank Stichting

Datum nieuwsfeit: 19-10-1999

Vernieuwde website Anne Frank Stichting on line!

In aanwezigheid van Hare majesteit de Koningin is op 28 september 1999 het nieuwe educatieve gedeelte van het Anne Frank Huis in gebruik genomen. Vanaf deze dag is ook de vernieuwde website van de Anne Frank Stichting op www.annfrank.nl te zien, in een Duitse, Nederlandse en Engelse taalversie.

Sinds de website, in december 1997, on line is hebben een half miljoen bezoekers uit de hele wereld een bezoek gebracht aan de site. Op de site is informatie te vinden over Anne Frank, haar dagboek, het Anne Frank Huis en de activiteiten van de Anne Frank Stichting.

Om te voldoen aan de vraag naar meer informatie is de site uitgebreid en voor een deel vernieuwd. De uitbreiding bestaat onder andere uit de toevoeging van een aantal achtergrondartikelen over de onderduikers en het dagboek. Voor jongeren is er extra informatie voor het maken van een werkstuk. Docenten kunnen via achtergrondartikelen meer te weten komen over bijvoorbeeld intercultureel onderwijs en kunnen direct door de Anne Frank Stichting uitgegeven onderwijsmateriaal bestellen. Nieuw is ook de mogelijkheid om vanuit de site aan andere internetgebruikers een e-mailkaart te sturen.