Compaq: Online 'testrit' voor laatste technologieën

Datum nieuwsfeit: 19-10-1999

Compaq laat applicatie-ontwikkelaars 64-bit AlphaServer en 32?bit ProLiant platforms testen via gratis website

Nieuw programma biedt innovatieve online 'testrit' voor de laatste technologieën

Gouda, 19 oktober 1999 - Als nieuwe stap in de ondersteuning van applicatie-ontwikkelaars op Compaq-platforms, annonceert Compaq het Compaq Solutions Alliance (CSA) New Technologies Test Drive-programma (www.testdrive.compaq.com). Dit Test Drive-programma is gratis en het eerste programma waarmee softwareontwikkelaars en system integrators Compaq's toonaangevende 64-bit AlphaServer en 32-bit ProLiant server technologie on-line kunnen testen, maar ook andere technologieën zoals Linux en Java.

Zo geeft het New Technologies Test Drive-programma bezoekers uit de hele wereld de gelegenheid om te werken met de bèta-versies van Compaq's Fortran en C voor Alpha Linux of Alpha Tru64 Unix v5.0. Ook is het mogelijk om verschillende Linux-versies uit te proberen. Daarnaast kunnen bezoekers kennismaken met de kracht en de efficiency van OpenVMS Galaxy. Galaxy maakt het mogelijk om meerdere onafhankelijke kopieën van het OpenVMSbesturingssysteem op dezelfde computer te draaien.

Het CSA New Technologies Test Drive-programma is ook de enige site waar Java-ontwikkelaars de werking van hun toepassingen op een 64-bit architectuur kunnen testen. In de komende maanden zal het New Technologies Test Drive-programma worden uitgebreid met additionele hardware- en softwareproducten.

"Het CSA New Technologies Test Drive-programma onderstreept onze betrokkenheid om onafhankelijke softwareproducenten (ISV's) toegang te geven tot de allernieuwste gereedschappen, waarmee zij hun oplossingen voor e-business kunnen realiseren," zegt Joop Ruijgrok, Marketing Director van Compaq Computer B.V. "Hebben de system integrators en software ontwikkelaars eenmaal de gelegenheid gekregen om de diverse nieuwe Compaq-technologieën uit te proberen, dan hebben wij er alle vertrouwen in dat onze klanten voor Compaq-platforms kiezen."

Test Drive-programma en Compaq Solutions Alliance
De CSA New Technologies Test Drive is ontworpen om softwaretoepassingen te testen, waarbij meerdere gebruikers op hetzelfde moment applicaties kunnen draaien. De toegang tot en het onbeperkte gebruik van het Test Drive-programma is gratis. Softwareontwikkelaars die belangstelling hebben voor uitgebreide benchmark-testen, worden uitgenodigd om voor een bedrag van 600 US $ lid te worden van de Compaq Solutions Alliance (CSA). De CSA is een wereldwijd samenwerkingsprogramma, dat deelnemers tijdens de ontwikkelfase en de implementatiecyclus de beschikking geeft over waardevolle instrumenten voor ontwikkeling en marketing.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail (Jolanda.Peek@compaq.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: (judyvk@monogram.nl).