Man aangehouden wegens brandstichting in Delfzijl

Datum nieuwsfeit: 19-10-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Delfzijl 10/19/99

Woningbrand na ontruiming/
Man aangehouden wegens brandstichting

Dinsdag 19 oktober

Op de bovenverdieping van een woning aan de Zeis in Delfzijl ontstond kort voor de middag een korte brand. De brand is vermoedelijk aangestoken. De woning werd eerder op de morgen door een deurwaarder ontruimd omdat de huurder een huurschuld had. Bij de komst van de deurwaarder, die door politiemensen werd vergezeld, bleek de huurder niet aanwezig. Wel werd in de woning een 36-jarige man aangetroffen. Hij bleek niet de huurder te zijn. Wel verblijft de man - die een broer is van de huurder - al langere tijd in de woning. Omdat de man het niet eens was met de ontruiming vond er een gesprek plaats tussen de man, de politie en medewerkers van de woningbouwvereniging die eigenaar is van de woning. Kort na aanvang van dit gesprek constateerde een timmerman, die woning van nieuwe sloten wilde voorzien, rookontwikkeling op de bovenverdieping. Daar bleek beddengoed in brand te staan dat naar alle waarschijnlijkheid in brand is gestoken. De in de woning aangetroffen man is daarop door de politie aangehouden. Hij is in

gesloten voor nader onderzoek en verhoor. De politie stelt een onderzoek in. De brand in de woning werd door brandweer geblust en bleef beperkt tot een slaapkamer. De schade aan de woning valt mee. De hoogte van het schadebedrag is nog niet bekend.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010