Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 19-10-1999

Dinsdag 19 Oktober

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van een bedrijfspand aan de Weidonklaan in 's-Hertogenbosch is gisteravond met een stoeptegel een ruit ingegooid. Aan de ruit zijn bloedsporen aangetroffen van de vermoedelijke inbreker. Er zijn vooralsnog geen vermissingen vastgesteld.

AUTODIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is vanaf het Wielsem in 's-Hertogenbosch een witte personenauto van het merk Ford Sierra en voorzien van het kenteken ZV-53-RV gestolen.

Vanaf de Victorialaan in 's-Hertogenbosch werd een grijze Volkswagen Golf gestolen. Later op de avond is de auto geheel uitgebrand teruggevonden op de Kerkhoekweg in 's-Hertogenbosch. De portieren van de auto bleken te zijn verwijderd.

AANRIJDING MET LICHT GEWONDE ('s-Hertogenbosch)

Een 24-jarige Bosschenaar raakte vanmorgen licht gewond toen hij met zijn auto op de Rietveldenweg in zijn woonplaats tegen een lichtmast botste. De man verklaarde dat hij vanaf de Zandzuigerstraat linksaf was geslagen en moest uitwijken voor een tegenligger die door het rode verkeerslicht was gereden. Hij kwam daarna tegen de lichtmast tot stilstand en liep een gehavend gebit, een kapotte lip en een pijnlijk scheenbeen op.

TV-TOESTELLEN WEGGENOMEN (Rosmalen)

Vanmorgen werd ontdekt dat er was ingebroken in een op een parkeerterrein aan de Verlengde van Meeuwenstraat in Rosmalen geparkeerde bestelauto. Van de auto die daar maandag om 18.00 uur geplaatst is een ruit vernield. Er zijn twee kleurentelevisietoestellen weggenomen.

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Vanmiddag is in een winkel aan het Mgr. Van Roosmalenplein in 's-Hertogenbosch een 22 jarige vrouw uit Noorwegen aangehouden. Zij had voor een bedrag van ruim f. 75,00 aan goederen meegenomen zonder te betalen. Korte tijd lagter is in dezelfde winkel wederom een winkeldief betrapt. De verdachte, een 31-jarige inwoner van Schijndel is aangehouden en overgedragen aan de politie.

Een 20-jarige Bosschenaar liep tegen de lamp in een warenhuis aan Achter het Stadhuis in 's-Hertogenbosch. Op het moment dat hij de zaak met een 5-tal niet betaalde kindertruitjes wilde verlaten werd hij in de kraag gegrepen.

DIEFSTAL UIT WONING ('s-Hertogenbosch)

Vanmiddag is er ingebroken in een woning aan de Bartholdylaan in Rosmalen. Tijdens de afwezigheid van de bewoners hebben onbekenden kans gezien de voordeur te openen en een toestenbord van een computer met bijbehorende muis mee te nemen. Of er nog meer goederen zijn weggenomen is nog niet bekend.