PvdA bespreekt belastingherziening 2001 in eindhoven

Partij van de Arbeid

Den Haag, 19 oktober 1999

PVDA BESPREEKT BELASTINGHERZIENING 2001 IN EINDHOVEN

Woensdag 20 oktober vindt in Eindhoven de laatste regioconferentie plaats over de Belastingherziening 2001. Deze bijeenkomst maakt deel uit van een serie van vier waarin het PvdA-partijbestuur en de Tweede-Kamerfractie van de PvdA in debat gaan met leden en kiezers over de Belastingherziening. Tijdens de bijeenkomsten worden de leden van de PvdA uitvoerig geïnformeerd over de plannen die in de Tweede Kamer zijn ingediend. Ook wordt gesproken over de manier waarop de plannen sporen met de politieke prioriteiten van de PvdA.

Tijdens de bijeenkomsten komen alle aspecten van de plannen aan bod. Er wordt ingegaan op belangrijke thema's als werk, milieu, eerlijk delen, emancipatie en participatie. Daarbij wordt ingegaan op technische elementen van de voorstellen zoals de arbeidskorting, de heffingskorting en de vermogensrendementsheffing. Ook zal de fractie aangeven op welke punten de voorstellen om een nadere uitwerking, uitleg of verbetering vragen.

Tweede-Kamerlid en woordvoerder Belastingen Wouter Bos zal een inleiding houden en zal daarna samen met zijn collega Ferd Crone in discussie gaan met de zaal. PvdA-bestuurslid Ruud Vreeman leidt de discussie.

Het debat in Eindhoven vindt plaats van 20.00 tot 22.00 uur in het World Trade Center, Bogert 1.

Voor meer informatie: Remco Dolstra 070-318 2696