Politiebericht provincie Groningen

Berichten districten Noord, Oost, West en Midden

Woensdag, 20 oktober 1999

Delfzijl: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie op de Uitwiederweg in Delfzijl een tweetal verdachten in de leeftijd van 18 en 20 jaar, afkomstig uit Delfzijl voor een winkeldiefstal aangehouden die zij kort daarvoor in een winkel aan de Oranjestraat in hun woonplaats hadden gepleegd. Het tweetal dat een jas had weggepakt werd door de bedrijfsleider van de winkel achtervolgd, die in de buurt van de Stationsweg kans zag om de gestolen jas van de verdachten terug te pakken. Een toevallig voorbijrijdende surveillanceauto zag de schermutseling en stelde samen met de bedrijfsleider een achtervolging naar het vluchtend tweetal in. De verdachten zijn naar het politiebureau overgebracht. Na verhoor bleek, dat alleen de 20-jarige verdachte aansprakelijk voor de diefstal kon worden gesteld. Deze verdachte kreeg een boete van driehonderd gulden.

Sappemeer: automobilist onder invloed
Gistermiddag heeft de politie op de Winkelhoek in Sappemeer een 48-jarige automobilist uit Hoogezand gecontroleerd op het gebruik van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek bleek, dat de verdachte 2.65 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een rijverbod van 15 uur. Proces-verbaal wordt tegen de verdachte opgemaakt.

Kornhorn / Opende: snelheidscontroles
Gisteren heeft de politie op de Noordwijkerweg in Kornhorn en op de Ipo Haaimaweg in Opende met de lasergun snelheidscontroles gehouden. De politie maakte 19 processen-verbaal op tegen bestuurders van motorvoertuigen die de maximum snelheid overtraden.

Winsum: auto's bekrast
Afgelopen maandagmiddag is in de George Martenslaan in Winsum een vijftal auto's die daar op rij stond geparkeerd, bekrast. De vernielingen moeten tussen 15.00 uur en 17.00 uur zijn gepleegd. De wijze van de toegebrachte beschadigingen duidt er op, dat het 'kinderspel' moet zijn geweest. Getuigen die informatie over de vernielingen kunnen geven worden verzocht contact met de politie op te nemen. Het totale schadebedrag is niet bekend.

Boerakker: aanrijding met letsel
Gistermiddag is een 35-jarige bromfietser uit Boerakker op de Roordaweg in zijn woonplaats frontaal met een hem tegemoetkoemde auto in botsing gekomen. De bromfietser reed in een bocht over de as van de weg toen de tegemoetkomende auto hem wilde passeren. Het slachtoffer dat door de botsing tegen het wegdek geworpen, is met rugletsel naar het ziekenhuis overgebracht.

Bellingwolde: winkeldiefstal
Gistermiddag heeft de politie een 46-jarige inwoner van Bellingwolde aangehouden die in een supermarkt in zijn woonplaats vier zakjes kruiden en twee stukken spek had gestolen. Proces-verbaal wordt tegen de verdachte opgemaakt.

Winschoten: gasfels ontploft
Vannacht heeft de brandweer een in brand staande bouwkeet aan het Winschoterdiep in Winschoten geblust. De brand was ontstaan nadat een in de keet staande gasfles was ontploft. De afsluitdop beschadigde de voorpui van een aan de Vossenkampweg staande woning.

Voor informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.