Flevodruk Harderwijk 'Printer of the Year'

Datum nieuwsfeit: 20-10-1999

GRAFISCHE CULTUURSTICHTING

Flevodruk Harderwijk 'Printer of the Year'

Drukkerij Flevodruk in Harderwijk kan een jaar lang de beste drukkerij ter wereld worden genoemd. Tijdens een prijsuitreiking op 16 oktober jl. in Washington (VS) ontving het bedrijf de 'International Printer of the Year'-award. De jury kende de prijs toe na beoordeling van in totaal 5500 (reeds voorgeselecteerde) inzendingen uit 60 landen. Flevodruk kreeg de prijs op basis van een uitgave over het werk van de kunstenares Mirjam Slaats, ontworpen door Studio Paul Baars. Het boek werd rasterloos gedrukt met speciale (hooggepigmenteerde) inkten.

Het is de eerste keer dat de prijs aan een Nederlands bedrijf is toegekend. In de Europese voorronde ontving Flevodruk reeds een gouden medaille.

Nadere inlichtingen
Arjen Woudenberg,(Grafische Cultuurstichting)020 543 56 75 Steven Hond, Marcel Schipper (Flevodruk Harderwijk, telefoon 0341-412027)

Amstelveen, 20 oktober 1999

20 okt 99 11:29