Dotec Tilhulpen verhuist van Randstad naar Joure

E-mail: (050) 521 44 44
(info@nom.nl)

Dotec Tilhulpen verhuist van Randstad naar Joure

Het bedrijf Dotec Tilhulpen verhuist in zijn geheel van Capelle aan den IJssel naar Joure. De afdeling verkoop, nu in Pijnacker gevestigd, en Dotec Holding gaan ook mee naar Fryslân.

Dotec Tilhulpen is de eerste bewoner van het bedrijventerrein Joure-Oost. De nieuwe bedrijfshal wordt 50 bij 50 meter, het kantoor/de demonstratieruimte 45 bij 25 meter. Er gaan vooreerst 16 mensen werken, maar er is voldoende ruimte om door te groeien. Het streven is dat het bedrijf al medio volgend jaar zijn intrek neemt in het nieuwe pand.

Het bedrijf wordt verplaatst omdat in de Randstad geen ruimte beschikbaar is tegen een redelijke prijs en op een goede locatie. Ook de bereikbaarheid speelt een rol. De afstanden naar de klanten worden groter, maar de reistijd korter. De `file-gekte' in de Randstad gaf het laatste zetje.

Uit een aantal mogelijkheden in het hele land is uiteindelijk voor Joure gekozen. "De wijze waarop Friesland en Joure, onder aanvoering van de NOM hun zaakjes voor elkaar hadden, gaf de doorslag", aldus directeur Rob Verhagen.

De producten die Dotec bedenkt en produceert, staan in direct verband met wat de ARBO Wet beoogt. Inmiddels beschikt het bedrijf over standaardsystemen voor het oppakken en hanteren van dozen, kratten, bakken, pallets en rollen (papier, folie, garen, enz.).