Ben breidt aanbod uit

Datum nieuwsfeit: 20-10-1999

Den Haag, 20 oktober 1999 Ref: 99/1134

Ben breidt aanbod uit

Ben, Nederlands jongste aanbieder van mobiele telefonie, heeft het aanbod van pre paid en abonnee-pakketten verder uitgebreid. Het nieuwe pre paid Ben vrij Siemens pakket kost ƒ 249,-, inclusief ƒ 50,- beltegoed. Het aanbod van Ben abonnee pakketten is uitgebreid met een Nokia 3210 toestel.

Het Ben vrij Siemens pakket bevat het nieuwe Siemens C25 telefoontoestel. Deze dual band telefoon heeft een grafisch beeldscherm en weegt slechts 135 gram. De Siemens C25 kent een stand by tijd van maar liefst 140 uur en een gesprekstijd van 4 uur. In het telefoonboek van het toestel is ruimte voor 250 telefoonnummers. Behalve het nieuwe Siemens C25 toestel bevat het nieuwe Ben vrij Siemens pakket een beltegoed ter waarde van ƒ 50,-. Bellers met Ben vrij kunnen beltegoeden kopen en die met een pre paid kaart gebruiken voor telefoongesprekken met Ben. Beltegoedkaarten van Ben zijn sinds kort ook verkrijgbaar bij Albert Heijn supermarkten.

Abonnementskosten ƒ 0,-
De aan het Ben abonnee-pakket toegevoegde Nokia 3210 is ook geschikt voor zowel GSM 900 als GSM 1800 netwerken. Dat is vooral nuttig bij gebruik in het buitenland. Het toestel heeft een geïntegreerde antenne en een grafisch beeldscherm. Het belsignaal en het voor- en achterfrontje zijn naar eigen smaak aan te passen. Bovendien is het toestel geschikt voor SMS woordherkenning en kent het een stand by tijd van 230 uur en een gesprekstijd tot 4 uur. Het Ben abonnee Nokia pakket kost ƒ 349,- (Ben soms), ƒ 249,- (Ben regelmatig), ƒ 179,- (Ben vaak) of ƒ 129,- (Ben extra).

Ben bellers betalen alleen wat ze daadwerkelijk gebruiken. Dat geldt voor zowel Ben vrij als voor Ben abonnee. Abonnees van Ben betalen ƒ 0,- abonnementskosten, maar kopen een beltegoed waarmee hij of zij afhankelijk van het belgedrag minuten inkoopt tegen een tarief vanaf ƒ 0,25 per minuut. Niet-gebelde minuten nemen zij mee naar volgende maanden.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en TeleDenmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Inmiddels kunnen inwoners van de Randstad, Midden-Nederland, Noord-Brabant, Arnhem en Nijmegen en een deel van Zeeland bellen met Ben. Ben blijft werken aan een groter en kwalitatief hoogstaand netwerk. Het netwerk van Ben wordt gebouwd door Nokia. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Voor meer informatie:

Henny van der Heiden, Manager Marketing Communicatie en Public Relations Telefoon (070) 305 5000.